klappen aandrijfas

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-11-2005 16:10 #52786 door
klappen aandrijfas is gemaakt door
Hallo sleutelaars het volgende ,na het vervangen van de automaat rijdt mijn combi weer. Alles oke. Echter tijdens het optrekken in z,n 1 bij het wegrijden staat heel even de cardan in zijn rubber te schudden/klappen. Was dus niet zo. Het rubber in kwestie is 3 jaar geleden vernieuwd en is dan ook niets aan te zien. Geld ook voor het achterste baksteunrubber. Wat nu ??....
Kan het zijn dat de aandrijflijn niet meer "in lijn; staat of moet het juist Niet in lijn staan. Dit laatste om de lengte torsie buiten de as-lijn te plaatsen. Rubbers zijn toch niet na drie jaar (3500 KM) al slap??
BVD Lukas..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-11-2005 17:44 #77698 door
Beantwoord door in topic klappen aandrijfas
Als de as er niet onderuit geweest is, maar er zit wel een andere automaatbak onder kan het dan niet iets te maken hebben met die "nieuwe" bak? Als de flens van die nieuwe bak een afwijking vertoont dan zou je dit effect kunnen hebben. Ik zou als ik jou was de aansluiting bak-flens op de as-flens loshalen en in een andere stand opnieuw monteren (dus een boutje verder) helpt dat niet, dan weer een boutje verder en eventueel dan nog eens. Maar ik verzin dit maar uit mijn hoofd want ik weet niet precies of de aansluiting automaatbak op de cardan hetzelfde is als bij een gewone versnellingsbak. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-11-2005 20:01 #77697 door
Beantwoord door in topic klappen aandrijfas
De aandrijfassen passen op een bepaalde manier in elkaar. Zien een handleiding. Ik kan me niet echt indenken wat je met 'klapperen' bedoelt, maar ik vermoed eerder een kapot ophangrubber van de bak of een probleem met de bak zelf...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2005 12:48 #77696 door
Beantwoord door in topic klappen aandrijfas
Dit is een nuttig item, bezin eer ge begint.
Het is verstandig de aandrijftrein te markeren met een beetje verf voordat je deze demonteerd.
Bij de BW35 wordt altijd aangeraden de koppelomvormer ook te vervangen bij revisie en als dit is gebeurd kan het zijn dat nu het olienivo te laag is en de bak meet toeren moet maken.
Dus behoudens het draaien/experimenteren met de aandrijfas dit ook comntroleren.
Is de schakelaar aan de bak los geweest ?
dan kunnen de schakelmomenten niet goed zijn.
Is de convertor-stator eenrichtings koppeling vervangen bij de revisie ?
De BW35 is knap lastig voor een onervaren monteur.
Heb je behoefte aan een Werkplaats Manual van de BW35 voor trouble shooting neem dan off line contact met me op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.