achteras type

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2005 10:39 #52731 door
achteras type is gemaakt door
Aangezien mijn differentieel flink herrie maakt en goed heet wordt is ie grote kans aan vervanging toe. Donderdag wordt ie nagekeken en dan weet ik of het echt nodig is. Mocht het nodig zijn dan moet de hele achteras vervagen worden.

Ik kreeg te horen dat een sloper hier nog 2 amazon's heeft staan. Nu is mijn vraag hoe weet ik of het de goede as is? Ik heb een '65 modeljaar '66 122S. En waar moet je op letten om te kijken of de achteras nog goed is?

Bij de sloper kost een as 90 euro inclusief demontage. bij de garage hadden ze ook een sloper staan (volgens hun het goede type) maar die moet 175 euro kosten exclusief demontage en voor demontage zou er zo'n 100-150 euro uurloon bijkomen dus kost die as zo'n 300 euro, nogal een verschil. Of heeft iemand in Friesland nog een goede as liggen? Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2005 16:19 #77938 door
Beantwoord door in topic achteras type
Eeen 65'er as heeft aan weerskanten een reactiestang die om de as klemt met een u-beugel. Latere types hebben dit niet. Of de sloop-as goed is kun je maar horen tijdens het rijden. 90 euro lijkt me niet onredelijk. Kun je je niet echt een buil aan vallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2005 17:40 #77937 door
Beantwoord door in topic achteras type
Het waren allebei modellen van '70 dus daar zullen nieuwe assen onder liggen helaas. Nog maar even zoeken naar andere mogelijkheden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2005 17:59 #77936 door
Beantwoord door in topic achteras type
Er werden wel levendig onderdelen uitgewisseld vroeger.Kijk er voor alle zekerheid even onder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-12-2005 14:28 #77935 door
Beantwoord door in topic achteras type
Bel Flok BOer van Nordrive, die kan je alles over achterassen vertellen. Herrie en heet worden kan ook veroorzaakt worden door een defekt lager ! Daar zou ik eerst eens naar kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-12-2005 10:58 #77934 door
Beantwoord door in topic achteras type
Wat dacht je van geen of te weinig olie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.