eindoverbrenging 145

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2005 17:35 #52717 door
eindoverbrenging 145 is gemaakt door
Hallo, ik heb mn 145 opgehaald en het valt me op dat hij meer toeren maakt. Ik wist wel dat een 145 een andere eindvertraging heeft, maar kan nergens precies vinden wat het scheelt met een 144/142
Ik heb eerder een 142 met handbak gehad en nu nog een 142 automaat en deze rijden duidelijk rustiger.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2005 18:21 #78025 door
Beantwoord door in topic eindoverbrenging 145
als de 145 van "henk" bij wie de "remdruk blijft wegvallen" (en geplaatst
op 25-11-2005), dezelfde is als de 145 die "Henk" "opgehaald" heeft (en
geplaatst op 4-12-2005), weten de forum bezoekers graag wat nu de echte
oorzaak is geweest van dat wegvallen...(want hij zou inmiddels opgehaald
zijn, en dus wel remdruk hebben). De laatste melding daarover was van henk
zelf met enkel de mededeling "hij [= de garage houder] komt er niet uit".
Anders kan binnenkort iemand anders met hetzelfde probleem komen aandraven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2005 18:30 #78024 door
Beantwoord door in topic eindoverbrenging 145
Ja dat ben ik, remdruk blijft wegvallen, maar de auto is nu APK gekeurt. De oplossing is nog niet gevonden. Maar ik heb de auto nu thuis staan er ga zelf maar eens opzoek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2005 18:50 #78023 door
Beantwoord door in topic eindoverbrenging 145
Ik dacht 1 : 4,1 voor de 142/144 en 1 : 4,3 voor de 145.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2005 19:21 #78022 door
Beantwoord door in topic eindoverbrenging 145
<p>
In een boek met testrapporten van de 140-serie kom ik een vijftal roadtests tegen van de 145.
In slechts 1 daarvan wordt een 4.3:1 eindoverbrenging vermeld (de eerste uitvoering met B20-motor, getest nov.1968). In de andere vier (2 x B18 en 2 x B20E) wordt melding gemaakt van een 4,1:1 eindoverbrenging. <br>
Een verklaring zou dus kunnen zijn dat je de 4.3 as hebt. Welke bandenmaat zit er trouwens onder? Lagere banden dan de voorgeschreven 165-15 geven een soortgelijk effect.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2005 08:29 #78021 door
Beantwoord door in topic eindoverbrenging 145
Bedank voor de info, ik heb er gewoon 165/15 banden onder liggen. Is het aan de buitenkant door middel van een nummer te zien of het een 4.1:1 of 4.3:1 is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2005 10:45 #78020 door
Beantwoord door in topic eindoverbrenging 145
In het meest ongunstige geval heeft de 145 zelfs nog een eindoverbrenging gehad van 4,56:1. Dit is alleen voor de eerste bouwjaren. Anders hebben ze een 4,3, en de meeste sedans (met uitzondering van de auto's met overdrive en/of dubbele carbs) hebben een 4,1 as. Dit is te zien op de linkerkant van het diff huis, daar zit als het goed is een messing plaatje met de overbrenging erop gestanst.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2005 10:48 #78019 door
Beantwoord door in topic eindoverbrenging 145
als het goed is zit er aan de zijkant van de diff (rechterkant) een koperen plaatje met daarop de overbreng verhouding 4.3 of 4.1.
Volvo heeft zo ie zo bij de amazone station en de 145 een diff geplaatst met een lagere overbrenging omdat deze auto's meer moesten trekken. weet niet of dit ook nog geldt voor de huidige stationswagons.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2005 11:51 #78018 door
Beantwoord door in topic eindoverbrenging 145
Bedankt voor de antwoorden, ik ga vanavond eens onder de auto liggen.
Misschien ooit maar eens een overdrive of een ander diff.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD