velgen spuiten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2005 16:13 #52707 door
velgen spuiten is gemaakt door
Waarde Volvofielen,
We zijn bezig 5,5inch velgen op te knappen,
ze zijn gestraalt en in een grondlak gespoten
de roest hebben we verwijderd en met novorox behandeld. We hebben flink geplamuurt en geschuurt en gisteravond hebben we ze gespoten met Motim velgenlak het ziet er goed uit. We willlen nog wat schuren en plamuren om het te vervolmaken.
Daarna weer spuiten en behandelen met blanke lak.Alvorens daar toe over te gaan 2 vragen:
Wat is de orginele velgenkleur? De Motim spuitbuslak vind ik wat te licht welke lak moeten we gebruiken?
Welke blanke lak kan ik het beste gebruiken?
hij moet goed hard zijn.
Vriendelijke groet.
Frits van der Gronde


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2005 10:20 #78084 door
Beantwoord door in topic velgen spuiten
Op je laatste vraag weet ik geen antwoord, ligt denk ik ook aan het model waar het om gaat. Vreemd vind echter ik je werkwijze. Je hebt ze laten stralen, in de grondlak gespoten èn de roest met novorox behandeld. Ik heb zelf zeer slechte ervaringen met novorox, het lijkt mij ook overbodig dit te gebruiken wanneer je de velgen hebt laten stralen. In mijn geval begonnen de met novorox behandelde plekken na enkele maanden weer te roesten. Mocht je toch een roestomzetter willen gebruiken dan is Fertan een beter alternatief.
Succes, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-12-2005 23:54 #78083 door
Beantwoord door in topic velgen spuiten
Zonde van de moeite, zulke aangetaste velgen krijg je alleen acceptabel door stralen en poedercoaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-12-2005 11:56 #78082 door
Beantwoord door in topic velgen spuiten
Voor roest: fertan.
Poedercoaten is altijd het mooist.
de originele kleur zou ik niet weten.
de blanke lak staat aanbevolen achter op de motip bus. gebruik die ook dat geeft het mooiste resultaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.