vulopening achter een reflector

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2005 17:08 #52673 door
Ik las over een vulopening achter een van de twee reflectoren, hoe kom ik daar zo snel mogelijk aan, en hoe werkt dat qua bevestiging. Ik wil namelijk onze Amazone ook zo min mogelijk "verminken".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2005 19:20 #78286 door
Beantwoord door in topic vulopening achter een reflector
Achter de reflector is inderdaad de mooiste oplossing. Ik heb het ook. Haal de rechter reflector eraf en laat je favoriete gasboer de aansluiting maken in het gaatje van de reflector. Het huis van de reflector moet je nu met een beugeltje en schroefjes vastmaken aan de carrosserie. Voor het wegwerken van de vulopening bestaat er een zwart plastic vierkant, dat over de vulopening past. Dit vierkant bevestig je aan de reflector Nu kan je de reflector over de gasopening schuiven en klaar, makkelijk en onzichbaar. Ik heb er nog steeds veel bekijks mee. Begin niet aan het laten scharnieren van het reflectorhuis, dit is te kwetsbaar. Bekijken kan altijd, maar ik woon wel in het westen van het land. Ik ben wel op de Nieuwjaarsreceptie van de club in "Groet"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2005 19:45 #78285 door
Beantwoord door in topic vulopening achter een reflector
Helemaal mee eens, ik heb het ook op die manier en je ziet er niets van. Let wel dat je de randen van de reflector goed afdicht ander krijg je, mogelijk, in de toekomst roest vorming van het bevestigde metalen plaatje op je reflector.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2005 20:06 #78284 door
Beantwoord door in topic vulopening achter een reflector
Hoi Tinus,

Ik heb de door jouw gewenste vulopening achter de reflector. Ik heb dit destijds laten doen bij Sito classics in Enschede.

met vriendelijke groet,

Wim Schurink

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2005 23:18 #78283 door
Beantwoord door in topic vulopening achter een reflector
Misschien kun je er een foto van mailen ? Bij jouw oplossing moet ik nog gaatjes boren, blijft alles niet gewoon zitten als ik "dat zwarte vierkantje" op de aansluiting schuif ?
Groet Tinus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2005 23:32 #78282 door
Beantwoord door in topic vulopening achter een reflector
ik heb m'n metalen "roestige" plaatje vervangen door een stukje zink op maat te knippen en daarop het kunststoffen bevestiging gedeelte opgeschroefd en alles gelijmd met Bison Kombi Metaal "Epoxy Adhesive" en toen het geheel onder de randen van de reflector geduwd. En dat zit voor jaren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2005 01:16 #78281 door
Beantwoord door in topic vulopening achter een reflector
Mijn installatie is ingebouwd bij Slubo.
De sluiting is bij mij een bajonet sluiting.
In praktijk hebben ze op het reflector een buisje gelijmt met een sleuf erin. Deze draai je op de 2 pinnen van de gas aansluiting.
(ps een bajonet sluiting zit bv. ook op een tankdop)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-01-2006 22:50 #78280 door
Beantwoord door in topic vulopening achter een reflector
dit gaat inderdaad prima. oud type vulklep monteren en scharniertje maken aan het reflektorkapje wel met een veerje zodat het huisje tijdens rijden wel op zijn plaats blijft zitten. succes peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.