tijgerballen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2006 13:34 #52632
door
tijgerballen is gemaakt door
Hallo,
Heeft iemand ervaring met de zogenaamde "tijgerballen", doe je tussen de veren moet plaatsen ?
Weer bedankt voor de reacties op dit geweldige forum, Tinus.
Heeft iemand ervaring met de zogenaamde "tijgerballen", doe je tussen de veren moet plaatsen ?
Weer bedankt voor de reacties op dit geweldige forum, Tinus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2006 21:14 #78494
door
Beantwoord door in topic tijgerballen
Ik heb er een paar jaar geleden een verhaal over gelezen in het v44 blad.Ze zijn nog nieuw te koop.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2006 21:28 #78493
door
Ik heb de leverancier gevonden, volgens hem werkt het natuurlijk, maar ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van andere Amazonerijders.
Bedankt voor de reactie, Tinus
Bedankt voor de reactie, Tinus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2006 13:11 #78492
door
Ze schijnen door de v44 club getest te zijn op een 2 deurs amazon B18A uit '67 over 500km, dit waren hun bevindingen.
-De wagenhoogte is achter iets toegenomen.
-Rijdend over een rechte geafalteerde weg merk je niets van de aanpassingen.
-Bij het nemen van een bocht valt het op dat de auto minder overhelt en naarmate de snelheid toeneemt, is de progeressieve werking goed merkbaar.
-Rijdend over steile verkeersdremels merk je dat de achterzijde veel minder diep doorveert en er geen spreke is van het zgn. stuitereffect. de trekhaak raakt het wegdek niet meer.
-Agehele indruk: auto stuurt wat strakker doordat er sprake is van een stevige vering en het nadelige effect dat veel oudere auto's hebben "stuiteren"is nagenoeg geheel verdwenen. kortom; het veerconfort is gebeleven en de nadelige effecten zijn opgelost.
Dit verhaal komt uit klassiek & techniek juni 2005, nr. 87.
-De wagenhoogte is achter iets toegenomen.
-Rijdend over een rechte geafalteerde weg merk je niets van de aanpassingen.
-Bij het nemen van een bocht valt het op dat de auto minder overhelt en naarmate de snelheid toeneemt, is de progeressieve werking goed merkbaar.
-Rijdend over steile verkeersdremels merk je dat de achterzijde veel minder diep doorveert en er geen spreke is van het zgn. stuitereffect. de trekhaak raakt het wegdek niet meer.
-Agehele indruk: auto stuurt wat strakker doordat er sprake is van een stevige vering en het nadelige effect dat veel oudere auto's hebben "stuiteren"is nagenoeg geheel verdwenen. kortom; het veerconfort is gebeleven en de nadelige effecten zijn opgelost.
Dit verhaal komt uit klassiek & techniek juni 2005, nr. 87.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2006 10:02 #78491
door
Bedankt Joep,
Ik heb ze al in huis. Als lid van de club krijg je 10% korting, dus kosten twee ballen 127 euro inclusief verzendkosten. Daar koop ik geen veren en schokbrekers voor. Die waren trouwens nog goed.
Groet, Tinus.
Ik heb ze al in huis. Als lid van de club krijg je 10% korting, dus kosten twee ballen 127 euro inclusief verzendkosten. Daar koop ik geen veren en schokbrekers voor. Die waren trouwens nog goed.
Groet, Tinus.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2006 21:35 #78490
door