versnelling zit vast

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2006 12:22 #52612 door
versnelling zit vast is gemaakt door
Als ik de Amazon (61) of de Katterug (53 en 61) een poosje niet gebruikt heb en ik wil starten, krijg ik ze niet in de versnelling, alleen geforceerd of na lang warmdraaien. Wat kan er mis zijn of is het normaal? Ik woon in Portugal en misschien heeft het iets met het vochtige klimaat in de winter te maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2006 12:37 #78605 door
Beantwoord door in topic versnelling zit vast
Dat zit hem niet in de bak. Het zijn je koppelingsplaten die vast kleven door het lange stilstaan. Misschien is er een trucje dat je kan doen voor je hem stalt maar dat ken ik dan niet.<br><br>Groetjes,<br>Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2006 13:10 #78604 door
Beantwoord door in topic versnelling zit vast
zoek naar "koppeling" van Drees (22-10-2005),
en antwoorden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2006 14:22 #78603 door
Beantwoord door in topic versnelling zit vast
Inderdaad door lang stilstaan. Stationair warm laten lopen helpt soms ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2006 20:20 #78602 door
Beantwoord door in topic versnelling zit vast
De voorgaande tip heb ik ook gehoord. Namelijk als de koppeling "kleeft": de auto starten stationair laten draaien en door en door warm laten worden. De hele boel zet dan flink uit en krimpt daarna weer. Grote kans dat de koppelingsplaten loslaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-01-2006 19:54 #78601 door
Beantwoord door in topic versnelling zit vast
Als wegenwachter komen we dit wel eens tegen in het voorjaar wanneer er auto's in de winter gestald zijn. Een (redelijk brute) truuk is: in z'n vierde versnelling zetten en met ingetrapte koppeling starten. Bij mij tot nu toe altijd gelukt.
We deden het vroeger in de werkplaats ook met splinternieuwe (!) auto's die een hele tijd stil hadden gestaan. Door lichte corrosie op het vliegwiel en drukgroep bleef de koppeling 'plakken' Komt ook wel voor bij trommelremmen na een vochtige nacht. Met een rukje wegrijden schiet de boel weer los. Mocht dit niet helpen was een forse tik met de hamer op de trommel veelal voldoende. Ook voor klevende handremmen 's morgens vroeg. Zet daarom het liefst niet de auto op de handrem weg. Al is het ook om bevroren handremkabels jouw vertrek te laten belemmeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-01-2006 10:06 #78600 door
Beantwoord door in topic versnelling zit vast
beste Robert Woon jij in Porugal!! Heb in de zomer wel drie weken tijd om samen naar dit probleem te kijken. Ik neem mijn vrouw en drie dochters mee dan. &#9786; &#9786; &#9786;

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-01-2006 17:11 #78599 door
Beantwoord door in topic versnelling zit vast
bedankt voor alle reakties en suggesties waar ik zeker veel aan heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.