bandenmaat

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2006 21:21 #52601 door
bandenmaat is gemaakt door
ik vraag mij af of ik het toerental van de b20 met 4 bak omlaag kan brengen op de snelweg d.m.v. velgen en of banden met een grotere omloopmaat , zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? misschien dat er komplete wielen van een totaal ander auto bruikbaar zijn of 16 /17 inch.
ik heb op dit forum gelezen dat 185/80-15
hier ook voor worden gebruikt i.c.m. brede velgen, wat is de beste oplossing?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2006 21:37 #78671 door
Beantwoord door in topic bandenmaat
heb er met Amazon geen ervaring mee; wel met andere auto's en dan blijkt een grotere bandenmaat maar een beperkt effect te hebben op het toerental; de vraag is dan of de band nog wel in de wielkast past (bij uit/inveren en insturen) en wielen in 16 of 17 inch uitvoering met een steek en offset die op een Amazon passen zijn, denk ik, nauwelijks te vinden; de beste oplossing is een overdrive.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2006 22:10 #78670 door
Beantwoord door in topic bandenmaat
<p>
De beste oplossing is uiteraard een overdrivebak. <br>
Met een andere eindoverbrenging of hogere banden kun je het toerental ook wel wat drukken, maar dat geeft dan weer een enigszins "sluggish performance" tijdens het optrekken. Niet iedereen vindt dat echter storend.
Je zou eens iemand die 185/80-15 heeft gemonteerd kunnen vragen een eindje mee te mogen rijden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2006 22:38 #78669 door
Beantwoord door in topic bandenmaat
een overdrivebak heb ik over nagedacht , ook heb ik info opgevraagd over montage van een echte 5 bak (m47) , alleen zie maar eens iemand te vinden die dit voor je wilt doen (betaalbaar).
deze week werdt een m41 op marktplaats aangeboden 1500 euro , was na een dag verkocht , er rijden mensen rond waarvan de hele auto nog geen 1500 heeft gekost.
dit zijn toch absurde bedragen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2006 22:51 #78668 door
Beantwoord door in topic bandenmaat
1500 euro?!? er hebben de afgelopen 2 weken 5 compl. sets op MP gestaan voor bedragen tussen de 300 & 550 euro!
Er komt zat voorbij op het internet, gewoon goed spotten en geduld hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2006 23:06 #78667 door
Beantwoord door in topic bandenmaat
voor de prijs van grotere wielen en goede nieuwe banden eromheen kan je waarschijnlijk al een OD krijgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-01-2006 11:36 #78666 door
Beantwoord door in topic bandenmaat
Zelf wisselen van een versnellingsbak (m41) en aanleggen van de bedrading voor een overdrive is met wat geduld en eventueel wat hulp goed te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-01-2006 12:05 #78665 door
Beantwoord door in topic bandenmaat
Beste mensen, ik heb mijn velgen laten verbreden naar 5,5 J en gebruik gemaakt van 185/15 banden. Scheelt ongeveer 10% in toeren, dus niet de hele wereld. Ook de teller geeft nu wat te weinig aan. Velgen verbreden was toen 16 euro/st, banden bij een bandenboer 70euro/st. Alleen achter grotere banden gebruikt, voor niet. Was het proberen waard vind ik en tegen niet teveel geld. Ben best wel tevreden en uiteraard heel goed zelf te doen dor iedereen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.