automaat

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2006 15:00 #52586 door
automaat is gemaakt door
Al eerder meldde ik dat mijn automatische versnellingsbak van mijn Volvo 144 niet goed werkt. Hij begint pas te schakelen na een paar minuten. Dus de eerste minuten blijft hij in de eerste versnelling hangen. Volgens ATT en Capelle aan de IJssel moet hij dan gereviseerd worden. Ik heb gezien dat er wat metaalgruis in de pan zit die onder de automaat is geschroefd. Maar is dit niet normaal na een aantal jaren? Het gruis blijft plakken aan een ronde magneet die op de bodem van de pan zit. Is dit normaal? Of zou hij echt gereviseerd moeten worden. Dit gaat ongeveer 500 euro kosten.

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2006 15:54 #78746 door
Beantwoord door in topic automaat
Gruis al eens verwijdert en nieuwe olie geprobeerd? (gelijk je filter (neem aan dat dat er inzit schoonmaken/vervangen)
Als er te veel gruis ronddwarrelt zou dat een verstopping kunnen veroorzaken die er voor zorgt dat de boel niet direkt wil. schakelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-01-2006 13:10 #78745 door
Beantwoord door in topic automaat
Dank je wel voor de tip. Mag ik hem ook doorblazen met een compressor denk je? Ik heb geen filter gezien toen ik de pan er af haalde. Iemand enig idee of er een filter in een Borg Warner 35 zit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.