koppelingscilnders
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 23:39 #52573
door
koppelingscilnders is gemaakt door
ik moet bij mijn amazon,te regelmatig, dwz. om de 6 maanden de koppelingcilinders vervangen,vooral de bovendste, omdat ik er dan lucht intrap.reviseren heb ik ook al geprobeert, en helpt ook niet. er zit normale remvloeistof dot 3 of4 in. wie kent dit probleem, en wie weet een oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2006 08:53 #78837
door
Beantwoord door in topic koppelingscilnders
Een goede koppelingscilinder gaat jaren mee.
Maar de vraag is of de cilinders die gemonteerd zijn wel goed zijn. Over reviseren doen tegenstrijdige verhalen de ronde. Feit is dat als de cilinder beschadigd is, een nieuw rubbertje geen soelaas zal bieden. Als het niet aan de koppelingscilinders ligt dan zou het misschien iets te maken kunnen hebben met de koppeling zelf of de bedieningshefboom. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Een laatste mogelijkheid is je traptechniek. Ik kan mij voorstellen dat er een grens is aan de wijze waarop de koppelingspedaal naar beneden wordt geramd.
Maar de vraag is of de cilinders die gemonteerd zijn wel goed zijn. Over reviseren doen tegenstrijdige verhalen de ronde. Feit is dat als de cilinder beschadigd is, een nieuw rubbertje geen soelaas zal bieden. Als het niet aan de koppelingscilinders ligt dan zou het misschien iets te maken kunnen hebben met de koppeling zelf of de bedieningshefboom. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Een laatste mogelijkheid is je traptechniek. Ik kan mij voorstellen dat er een grens is aan de wijze waarop de koppelingspedaal naar beneden wordt geramd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2006 09:54 #78836
door
Beantwoord door in topic koppelingscilnders
ken probleem niet ,oplossing zou kunnen zijn ombouwen naar de kabelbediende versie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2006 10:36 #78835
door
Beantwoord door in topic koppelingscilnders
Ombouw naar kabelbediende versie is vrij ingrijpend. je hebt een ander koppelingshuis nodig, je hebt een andere pedaalset nodig en het huis waarin de pedalen aan de carrosserie zijn opgehangen is ook anders. Aanpssen hiervan vergt enig laswerk.
Zoals eerder opgemerkt moeten de hydraulische cilinders toch wel enige jaren (in mijn geval bij dagelijks gebruik al meer dan 5 jaar) mee kunnen.
Zorg voor de goede (Girling) cilinders, en kijk ook eens naar drukgroep en koppeling. In de loop der jaren kan de bediening zwaarder worden en daarmee de vereiste hydraulische druk groter, misschien zit daar je probleem. De bediening van de hydraulische koppeling is weliswaar wat zwaarder dan die in een moderne auto, maar als je echt een loden voet nodig hebt kan het vernieuwen van koppeling/drukgroep soelaas bieden. Een nieuwe gaat beslist lichter.
Zoals eerder opgemerkt moeten de hydraulische cilinders toch wel enige jaren (in mijn geval bij dagelijks gebruik al meer dan 5 jaar) mee kunnen.
Zorg voor de goede (Girling) cilinders, en kijk ook eens naar drukgroep en koppeling. In de loop der jaren kan de bediening zwaarder worden en daarmee de vereiste hydraulische druk groter, misschien zit daar je probleem. De bediening van de hydraulische koppeling is weliswaar wat zwaarder dan die in een moderne auto, maar als je echt een loden voet nodig hebt kan het vernieuwen van koppeling/drukgroep soelaas bieden. Een nieuwe gaat beslist lichter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2006 11:30 #78834
door
Beantwoord door in topic koppelingscilnders
heel klein lekje in de slang?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.