automatische versnellingsbak

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2006 17:36 #52424 door
Mijn borg warner 35 van mijn Volvo 144 begon pas met schakelen als hij warm werd.
Ik heb daarom het regelaartje wat in het staartstuk zit laten polijsten. Toen dat was gebeurd, ging de bak heel raar doen. Als ik nu de snelweg opga, schakelt hij ineens weer terug van zijn derde versnelling naar zijn tweede. De motor maakt dan ineens heel veel toeren. Weet iemand raad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2006 18:08 #79749 door
Beantwoord door in topic automatische versnellingsbak
Ik heb het gevoel dat de kick-down kabel te strak staat en daardoor onbedoeld te snel inschakeld. Oliepeil is wel correct toch?
gr marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2006 18:36 #79748 door
Beantwoord door in topic automatische versnellingsbak
Dank je Marcel. Ik heb nu gemerkt dat de bak lekt bij de carterpan. De olie komt tussen de pakking door. Deze is van kurk. Het lekken schijnt alleen te gebeuren als ik hem bijvul. Terwijl de motor dan uit is. Maar als ik er olie ingiet, loopt het er meteen weer uit. Terwijl er wel olie in blijft zitten. Ik snap het niet. Er is toch geen druk als de motor uit is? Hoe kan het er dan uitlekken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2006 20:15 #79747 door
Beantwoord door in topic automatische versnellingsbak
Peter, bij stilstaande motor is het oliepeil hoger dan met lopende motor omdat de pomp die de koppelomvormer vult niet draait, je moet ook altijd met lopende motor peilen. Er is toch niet teveel bijgevuld? Je kan gerust met lopende motor bijvullen. Als er teveel inzit zal dit er eruit moeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2006 21:29 #79746 door
Beantwoord door in topic automatische versnellingsbak
Dank je. Maar hoe kan het dat de olie er meteen uitloopt als ik hem bijvul met stilstaande motor? Waarom loopt hij dan niet helemaal leeg? De olie komt tussen de pakking van de carterpan vandaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2006 22:39 #79745 door
Beantwoord door in topic automatische versnellingsbak
Eerst de lekkage opheffen lijkt mij. Dan op het juiste peil afvullen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2006 08:36 #79744 door
Beantwoord door in topic automatische versnellingsbak
Dank je Marcel. Heb jij een idee waarom de olie er meteen uitkomt als ik bijvul? Maar hij loopt niet helemaal leeg. Alleen wat ik er ingooi komt er meteen via de pakking van de carterpan weer uit. Terwijl er dan geen druk is, want de motor staat uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2006 16:24 #79743 door
Beantwoord door in topic automatische versnellingsbak
Controleer eens of de afdichting naar de bak niet lek is, als b.v. het buisje waardoor je peilstok gaat niet stevig vast zit kan het daar lekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2006 11:19 #79742 door
Beantwoord door in topic automatische versnellingsbak
Dank je. Maar de olie komt echt tussen de pakking van de carterpan door. Dat was goed te zien toen de auto op de brug stond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2006 18:07 #79741 door
Beantwoord door in topic automatische versnellingsbak
Waarom ga je nou eerst niet deze lekkage opheffen en dan weer proberen. De auto is zelfs op de brug geweest, waarom is er toen niet meer gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.