automatische versnellingsbak

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2006 18:41 #52421 door
Ik heb nu gemerkt dat mijn Borg Warner 35 lekt bij de carterpan. De olie komt tussen de pakking door. De pakking is van kurk. Het lekken gebeurt meteen op het moment ik hem bijvul. Terwijl de motor dan uit is. Maar als ik er olie ingiet, loopt het er meteen weer uit bij de pakking van de carterpan. Er blijft wel olie in de bak zitten. Ik snap het niet. Er is toch geen druk als de motor uit is? Hoe kan het er dan uitlekken? De bak wil nu vaak ook niet meer in achteruit. Als ik hem dan in zijn "R" zet, is het net of hij in zijn neutraal staat. Kan dat door te weinig olie komen? Wie weet raad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2008 12:53 #79763 door Peter van den Berg
Beantwoord door Peter van den Berg in topic automatische versnellingsbak
<p>Het zal in de naam zitten. Mijn naam is ook Peter, maar ben een ander dan degene die dit topic is gestart. Echter, heb wel een vergelijkbaar probleem met de Borg Warner 35 van mijn Volvo 164E uit '73. De bak wil slechts met hoge toeren hortend en stotend achteruit. Helaas geven voorgaande reakties mij geen uitsluitsel over hoe het probleem op te lossen. Mocht iemand, eventueel 'Peter', mij verder kunnen helpen dan verneem ik dat graag.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-06-2008 22:40 #79762 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic automatische versnellingsbak
<p>Laat ik dan maar als 3e Peter reageren!</p><p>Op dit forum is er weinig tot geen expertise wat de BW35 betreft is mijn ervaring. Ik denk dat je het beste een afspraak kunt maken bij een revisie bedrijf om een diagnose te laten stellen. Dan weet je waar je aan toe bent. De BW35 is geen al te sterke bak, rond de 100.000km ben je aan een revisie toe en met een 164 vaak nog eerder. Een revisie bak kost toch al gauw rond de &euro;1200, voor dat geld kun je hem misschien beter omlaten bouwen met of een AW70/71 automaat of naar een handgeschakelde M41(het makkelijkst)of een M46/M47 (allen Volvo). Ik heb in mijn ES ook een BW35. Doet het nog prima, maar als hij het begeeft komt er een handgeschakelde bak onder. </p><p> www.tinustechniek.nl/1-div-aandrijving.html </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.