automaat

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-03-2006 22:53 #52405 door
automaat is gemaakt door
Ik heb sinds kort een volvo 145 automaat.
Wie kan mij helpen mij automaat af te stellen.????? Het probleem is dat hij 's morgens erg moeilijk in de volgende versnelling springt. Daarnaast maakt hij veel toeren alvorens hij doorgaat naar een volgende versnelling. Pas als hij warm is gaat het gemakkelijker. Of rij ik verkeerd?????
Koos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2006 23:00 #79861 door
Beantwoord door in topic automaat
Koos,
Zit er wel voldoende olie in de automaat?
Peilen bij warme draaiende motor.

Groet,

Ivo Smit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-03-2006 10:48 #79860 door
Beantwoord door in topic automaat
Olie verversen lijkt mij ook een goede optie. Zeker als de auto net in het bezit is , is het verversen van alle vloeistoffen een goed begin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-03-2006 12:22 #79859 door
Beantwoord door in topic automaat
Koos, ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 144. Olie al ververst en van alles geprobeerd. De automatenspecialisten komen niet verder dan het advies "reviseren". Maar dat zeggen ze al bij het kleinste probleempje dat je hebt met een automaat. Als je net als ik een rondje gaat bellen met die specialisten, zul je waarschijnlijk net als ik vele verschillende (en vaak tegenstrijdige) verhalen horen over de mogelijke oorzaak. Wat wel belangrijk is: kijk of de bak ergens lekt. En zorg ervoor dat hij echt heel goed op peil is. Peilen met een draaiende motor, dat is heel belangrijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-03-2006 15:52 #79858 door
Beantwoord door in topic automaat
Volgens mij zit er achterin een centrifugaalregelaar die het overschakelen regelt. Uit mijn Ford tijd weet ik nog dat deze wel eens wilde klemmen. Relatief simpel bij te komen: cardan los en staartstuk uitbouwen. Met achterzijde van de auto omhoog gaf een minimaal olieverlies. Kijken of het zuigertje soepel beweegt en evt polijsten met heel fijn schuurpapier(waterproof). Water of oude olie gaf corrosie op de asjes.
Probeer het filter in het carter echt goed te reinigen en evt vervangen. Leg een magneetje in het carter die ijzerslijpsel naar zich toe trekt, als dit er al in zit en er zit veel slijpsel op dan ben ik bang dat er wat fout zit. Als je ATF aftapt let op de kleur (mooi rood)en of het niet verbrand ruikt. Kunnen de rembanden van buitenaf niet gesteld worden? Volgens mij wel. Probeer Fa Autrans eens, had ik vroeger goede ervaringen mee. Vaak kon je ook langs komen voor een diagnose. Niet de goedkoopste, wel een van de betere. succes!
gr marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2006 13:00 #79857 door
Beantwoord door in topic automaat
hoi koos,
ik heb precies het zelfde probleem met mijn amazone automaat.
Weet je onder tussen al wat het probleem is?
want misschien heb jij al een oplossing er voor gevonden, alvast bedankt.

mvg Arno wilms

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.