maten brede velgen.. hoe zit ut nou ?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2006 16:05 #52259
door
maten brede velgen.. hoe zit ut nou ? is gemaakt door
Aangezien mijn velgen zeer slecht beginnen te worden en mijn meisje een suzuki vitara met 15 inch wolfrace velgen heeft die dezelfde wielboutmaten heeft vroeg ik me af welke maten de volvo velgen nou precies hebben. Ik heb de brede velgen met rand er in. Dat die 15 inch is weet ik maar verder ? iemand ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2006 17:32 #80532
door
Beantwoord door in topic maten brede velgen.. hoe zit ut nou ?
een aantal dingen waar je op moet letten
Aantal bouten, 5 neem ik aan.
Steek, eigenlijk geen idee wat dat is bij volvo's ik dacht 100 bij de 100 serie en nieuwer en iets van rond de 104 bij de amazon en ouder.
maar er zijn vast mensen die dit veel beter weten
Verder moet de ET waarde een beetje hetzelfde zijn, dit is de afstand van het vlak waar het wiel op de naaf zit tot het hard van de velg.
Dit is ondermeer van belang voor de belasting op je wiellagers en weggedrag.
Maar om eerlijk te zeggen lijkt het me sterk dat vitara velgen onder een volvo passen
Aantal bouten, 5 neem ik aan.
Steek, eigenlijk geen idee wat dat is bij volvo's ik dacht 100 bij de 100 serie en nieuwer en iets van rond de 104 bij de amazon en ouder.
maar er zijn vast mensen die dit veel beter weten
Verder moet de ET waarde een beetje hetzelfde zijn, dit is de afstand van het vlak waar het wiel op de naaf zit tot het hard van de velg.
Dit is ondermeer van belang voor de belasting op je wiellagers en weggedrag.
Maar om eerlijk te zeggen lijkt het me sterk dat vitara velgen onder een volvo passen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2006 18:37 #80531
door
hebben we het hier over een Amazon?
Over wielen etc is op dit forum al uitputtend geschreven; ga even zoeken en je vindt alle info.
De Vitara heeft waarschijnlijk een steek van 139,7 mm, en dat is groter dan van de Amazon (114,5), dus 't past niet.
De offset/ET van de Soes is (standaard) 25 mm, en dat is ook de Amazon steek voor de standaard 4 inch velg, maar als je bredere velgen wil is het aan te raden een nog kleinere ET te nemen; nu is alles mogelijk, wielmaten kunnen gemodificeerd zijn, maar volgens t boekje past het niet, maar probeer 't maar eens.
Over wielen etc is op dit forum al uitputtend geschreven; ga even zoeken en je vindt alle info.
De Vitara heeft waarschijnlijk een steek van 139,7 mm, en dat is groter dan van de Amazon (114,5), dus 't past niet.
De offset/ET van de Soes is (standaard) 25 mm, en dat is ook de Amazon steek voor de standaard 4 inch velg, maar als je bredere velgen wil is het aan te raden een nog kleinere ET te nemen; nu is alles mogelijk, wielmaten kunnen gemodificeerd zijn, maar volgens t boekje past het niet, maar probeer 't maar eens.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2006 20:54 #80530
door
Hallo Pieter, wil je mij even bellen?
06-24885244, je rubber is binnen. (voor de parafan)
06-24885244, je rubber is binnen. (voor de parafan)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2006 16:03 #80529
door
Ah jammer, dus ik neem aan dat "velg maat 6 inch breed,grootte 15 inch,steek 120 mm,5 gaats" niet gaat passen vanwege de te grote steekmaat ?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2006 18:44 #80528
door
als het om een amazon gaat past steek 120 inderdaad niet