"slaan " van bw35
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2006 15:49 #52210
door
"slaan " van bw35 is gemaakt door
Mijn automaat (BW35) slaat nogal hard bij het in "D" en vooral bij het in "R" schakelen. Als oplossing hou ik het stationaire toerental heel laag; dan is het nl. veel minder. Echter als de bak koud is "slaat" hij niet (duurt maar even).
Kan dit aan de olie liggen? Ik heb nu ATF type D maar volgens het boekje moet dit ATF type F zijn (schijnbaar een oud type Ford-olie).
Kan dit aan de olie liggen? Ik heb nu ATF type D maar volgens het boekje moet dit ATF type F zijn (schijnbaar een oud type Ford-olie).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2006 18:01 #80747
door
Beantwoord door in topic "slaan " van bw35
Gebruik alleen maar ATF F(ord). De BW35 is heel gevoelig voor wat betreft andere ATF soorten. Ik haal het gewoon bij Brezan. Bij het aftappen via de aftap plug komt er maar een klein gedeelte vrij. Dus eerst weer een stuk rijden en weer overnieuw aftappen en bijvullen. Dit een stuk of 4 keer herhalen. Of het slaan daarmee opgelost is weet ik niet, maar het zou wel moeten helpen. Suc6.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2006 15:40 #80746
door
Peter,
Bedankt voor de tip. Ik ga de olie vervangen. Is olie uit de koppelomvormer niet af te laten via een plug die bereikbaar zou zijn door de opening van de startmotor?
Het betreft een 164 uit 1973?
Bedankt voor de tip. Ik ga de olie vervangen. Is olie uit de koppelomvormer niet af te laten via een plug die bereikbaar zou zijn door de opening van de startmotor?
Het betreft een 164 uit 1973?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2006 20:00 #80745
door
Koppelomvormer kan je niet aftappen. Daar blijft altijd ong. 2 liter atf inzitten. Ik heb wel eens verhalen gelezen dat ze de oliekoelleiding loshalen en door het starten de atf eruit pompen. Maar dat lijkt me een link klusje. Er staat nl erg veel druk op de leidingen. Je zou wel de oliekoeler af kunnen tappen door de onderste leidingen van de radiateur los te halen. (Maar dan met de motor uit)Al met al een vervelend klusje! Vang de afgetapte atf op zodat je kan meten hoeveel eruit komt, dan weet je iig hoeveel er weer bij moet.