240 serie overdrive achter een b20

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2006 12:57 #52188 door
die blauwe amacombi na 3 jaar weeres van stal gehaald.
die vermogenslurpende overdrive wil ik vervangen door een ander type en nou heb ik es gehoord dat een 240 type (overdrive)bak achter een B20 kan.
het koppel huis van een laat type 140 zou dan nodig zijn of een verbouwd koppelhuis (kan dat adres niet meer vinden)
de 140 achteras(1 op 4.3), met schijfremmen dus, wil ik ook vervangen door een as van 1 op 4ofnogminder. zijn die ooit onder een 140 geschroefd en zoja met een sperretje? De 240 versie is wezenlijk anders.
en ja, de b20 is sterk.....

Wie kan me helpen met wat info hierover?
bijvoorbaad dank.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2006 13:12 #80854 door
Beantwoord door in topic 240 serie overdrive achter een b20
Onder de 140-serie heeft ook een achteras gezeten met 1:4,1 - maar ik weet niet of dit uiteindelijk ook onder een 145 gezeten heeft. Voor aangepaste koppelingshuizen etc : kijk op www. tinustechniek.nl en www.hukebasart.nl , en tot slot : voor een sperdifferentieel moet je bij Nordrive in Drachten zijn (Flok de Boer 0512 514960)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2006 16:21 #80853 door
Beantwoord door in topic 240 serie overdrive achter een b20
siemen,
als je toch de oude overdrive gaat verwijderen ben ik genegen om die van je over te nemen

ik hoor het wel

cees

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2006 00:27 #80852 door
Beantwoord door in topic 240 serie overdrive achter een b20
1.Bij vervanging van de M41 die je nu hebt past het beste de 1:4,56 eindreductie (123GT en P220-combi).
2.De vroege (B18) 145-series hadden idd 1:4,3 eindreductie - latere 1:4,1. Automaat-eindreducties (Amz 140/P1800/240) zijn vaak 1:3,91, maar let op dat je voldoende trekkracht (koppelkromme B20A is de beste) in de lage toeren houd !
3. Mijn broer had destijds een 123 GT B20E/M41 oa voorzien van P1800E achteras (schijfremmen achter bij zelfde spoorbreedte) en originele nieuwe 1:4,56 diff vervangen.
3. De spoorbreedte van 240/140-series is meer dan Amazon en de steek van de naven is ook anders, dus laat je het voor origineel zul je 2 reservewielen nodig hebben !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD