bw35

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2006 10:28 #52184 door
bw35 is gemaakt door
Wie heeft er verstand van een BW35 automaat?
Ik heb het violgende probleem met mijn '73ES;
van de week heb ik een rit gemaakt van zo'n 150 km snelweg. Niets aan de hand, auto rijd goed en schakelt soepel zoals altijd. Toen ik hem thuis parkeerde en stationair liet lopen om de olie van de automaat te controleren hoorde ik een flinke rammelend geluid. Kwam vanuit de oliepan van de automaat. Deze heb ik er de volgende ochtend onderuit gehaald. Er bleek een metalen U vormig pijpje onderin te liggen. Er zitten in totaal 4 van deze soortgelijke pijpjes aan de onderkant van de bak als je er van onder tegenaan kijkt. Het lijkt erop dat ze er gewoon ingedrukt zitten, er is geen bevestiging te zien. Mijn vraag is waar dit op duidt, wat is er loos? Er lag ook wat metaal slijpsel onderin de pan, de olie rook niet verbrand en zag er mooi rood uit. Wie oh wie kan mij raad geven. Ik wilde met mijn ES woensdag naar de 24uur van Le Mans rijden, maar zoals het nu is durf ik het uiteraard niet aan!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2006 23:59 #80876 door
Beantwoord door in topic bw35
Ik moet zeggen dat ik geen ervaring met werken aan de BW35 heb, echter ik heb er een Service Manual van.
De u-vormige buisjes zijn oil tubes, er behoren er 5 in te zitten....
Het metaal slijpsel is een teken van slijtage, echter als de bak gewoon schakelt zou ik de tube terugplaatsen en alles weer monteren
Olie erin en rijden, Als er geen lekkage is en hij schakelt soepel op dan is er geen reden om de bak eronder vandaan te halen.
Pas wel op dat e.e.a schoon blijft, vuil is de grootste vijand van een automaat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD