amazone automaat

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-06-2006 22:49 #52153 door
amazone automaat is gemaakt door
Hallo, ik overweeg de koop van een volvo amazone automaat. Mijn twijfelpunt is echter de automaat. Hoe degelijk is deze? en Hoe gemakkelijk is deze te vervangen voor een gewone versnellingsbak? En waar moet ik goed op letten?
Hopelijk kunnen mijn vragen via dit forum beantwoord worden.

Alvast bedankt,
Johan Jansen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2006 07:45 #81027 door
Beantwoord door in topic amazone automaat
Hallo Johan, Ik rij nu dik anderhalf jaar een Amazon met gereviseerde automaat. Hiervoor heb ik twee handgeschakelde Amazones gereden. Mij bevalt de BW35 tot op heden zeer goed, vooral in de files is het rijden erg comfortabel. Het aantal toeren valt ook wel mee omdat de achteras een andere overbrenging heeft naar ik meen. Wat wel tegenvalt is dat je duidelijk merkt dat de torque converter een groot deel van het vermogen opvreet en dat zie je in het brandstofverbruik ook weer terug. De acceleratie vind ik ook nog best acceptabel, zelfs zonder hem in de kick-down te hoeven trappen. Een handgeschakelde Amazon is uiteraard sneller, maar je koopt zo'n auto toch niet om mee te scheuren. Verder denk ik dat de kans kleiner is dat een automaat een afgerakte bak is omdat "snelle jongens" een automaat simpelweg niet sexy vinden. Succes met je overweging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2006 13:46 #81026 door
Beantwoord door in topic amazone automaat
Omzetten naar een handbak is goed te doen. Wel heb je een andere baksteun nodig en uiteraard een pook. Andere cardanas weet ik niet zeker. Mijn 'automaat' heeft ook een handbak toen ik hem kocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2006 23:32 #81025 door
Beantwoord door in topic amazone automaat
achteras is niet anders.de baksteun is gelijk aan een handgeschakelde amazon.Wel moeten de bevestigingsplaatsen voor de steun op een andere plek komen.Oude laten zitten en bevestigingssteuntjes van sloper op de automaatauto lassen,Verder moet je een andere aandrijfas hebben.en een pedaalset,een scakelbak ,een koppelingshuis,een ander vliegwiel,een toplager,een koppeliingset,een pook ,een ander bakje voor het stuur en richtingaanwijzer schijf,electrische aansluitingen veranderen hoofd en hulpkoppelingscilder en slang en leiding en gaffel.gaspedaal bediening enz.Ik heb dit werk al een aantal malen gedaan.Er komt meer bij kijken dan je denkt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2006 07:49 #81024 door
Beantwoord door in topic amazone automaat
Hallo Johan. Mocht je toevallig besluiten om de automaat naar handgeschakeld om te bouwen, <a href='www.architex.nl/archicontact.phppages.php'>Mail mij dan even. Ik ben geinteresseerd in de automaat-indicator die op het stuurkapje zit. Groeten Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.