kruikoppeling heeft axiale speling

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2006 22:08 #52072 door
Na wat zoekwerk in dit forum heb ik geen passen antwoord gevonden op mijn probleem... Daarom hoop ik dat iemand me verder kan helpen.

ROnd 110-120 km/uur maakt mijn amazone (P122S uit 61') een zwaar sonoor geluid, wat het beste te horen is wanneer je luistert ter hoogte van de achterbank.

Ik verdacht mijn achteras en heb deze vervangen door een exemplaar dat ik nog had liggen. Probleem bleef....

Ik vermoed dat het te maken heeft met de tussenas. De achterste kruiskoppeling bij de kadan heegt op zich op de lagerbussen geen speling wat ik wel merk is dat zeg maar axiaal in de vork die aan het uiteinde van de as zit en waarin de busje zijn geplaasts (met sluitringen) zit wat axiale ruimte. Zou eiegenlijk precies moeten passen zou ik denken en heeft niet echt te maken met sluitage van de koppeling lijkt mij. Is heir iets aan te doen. Je zou bijna denken aan vulplaatjes tussen het busje en de sluitring. Maar dat zou echt nieuw zijn voor mij!...

Wie heeft er ervaring met dit soort kruiskoppeling-zaken en kan mij verder helpen?

Alvast dank voor reacties, Marco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2006 23:20 #81462 door
Beantwoord door in topic kruikoppeling heeft axiale speling
Wordt wel meer gedaan, met wisselend resultaat, maar is te proberen.
Let wel op dat je aan beide zijden evenveel vult.<br>
Frisdrankblik is vaak gebruikt materiaal, lekker dun en met een gewone schaar te knippen, neem niet moeders beste schaar.<br>
Eigenlijk moet de bus in de gaffel zo strak gaan, dat ie niet kan bewegen, dus als de bussen heen en weer bewegen, is de gaffel ook uit wel uitgesleten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD