banden vergelijking

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2006 20:39 #52054 door
banden vergelijking is gemaakt door
Toch nog maar even een nieuw bandentopic, ondanks dat er al een hele berg bestaan.<br>
<br>
Na even zoeken kom ik voor mijn Amazon op enkele banden uit die ik gewoon via de bandenboer kan bestellen en in de 'goedkope catagorie' vallen. Hiernaast bestaan er natuurlijk nog 2x zo dure banden van o.a. Vredenstein, maar dat terzijde: <br>
- Continental CT22 165/80 R15 87T<br>
- Toyo 330 165/80 R15 87T<br>
- Continental CT22 165/80 R15 87T <br><br>

Is er toevallig iemand die ervaring heeft met een van bovenstaande banden, of een van de banden absoluut afraad dan wel aanraden onder een Amazon? Weet iemand zo of dit allemaal B-merken zijn of niet? <br><br>

Het enige wat op dit moment voor mij niet van belang is is de esthetische factor van de band (of het profiel wel of niet klassiek oogt, etc).
<br><br>
Genoemde banden zitten overigens allemaal tussen de 70 en 90 euro per stuk, inclusief montage.
<br><br>
Of is het sowieso af te raden een van genoemde banden onder een auto te zetten en kan ik (veel) beter 30 tot 100 euro meer betalen voor echte goede banden?
<br><br>
NB: Bovenstaande banden vond ik overigens via www.bandengids.nl , die sturen ze vervolgens naar een montagepunt bij je in de buurt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2006 20:43 #81565 door
Beantwoord door in topic banden vergelijking
Oeps, die laatste moet natuurlijk niet ook Continental zijn maar:<br>
Hankook Centum K702 165/80 R15 87T

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2006 00:10 #81564 door
Ik zou geen discount taiwanese banden nemen, onder geen enkele auto. Zelf had ik onder de amazon altijd Firestone, zo`n 65 euro, prima banden. Ik denk dat de continantal ook goed zijn (onder de volvo van Pa altijd wel)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2006 00:28 #81563 door
Is Toyo zo'n discount-band dan?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2006 00:46 #81562 door
Ja. Toyo si een discount band.
nadeel van deze banden is dat ze een verschillende rolweerstand kunnen hebben. Dwz. de ene band heeft meer vrijwing dan de andere met de zelfde banden spanning. Heb je rondom nieuwe banden, uitgelijnd en al, loopt ie nog van de weg af...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2006 00:56 #81561 door
Ik rij al jaren tot volle tevredenheid met de Vredensteinband. In prijs zijn die niet duurder dan jij aangeeft en het is een betrouwbaar produkt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2006 10:05 #81560 door
het aardige van deze discussies is dat elk merk band altijd wel ergens een tevereden gebruiker heeft. Kijk, als je rustig met je Amazon met mooi weer een ritje maakt en soms eens met max. 100 p/u over de snelweg sukkelt maakt het allemaal niet zoveel uit, gebruik je de Amazon dagelijks en rij je gewoon met het zakelijke verkeer mee, dan mag/moet je wat meer eisen aan een band stellen; rij je ook nog eens rally's, en heb je bredere wielen, dan wordt het echt een ander verhaal en dan blijkt toch meestal wel dat alle waar naar z'n geld is.

we kijken meestal naar het comfort, de rondheid en de levensduur, maar wat we eigenlijk nooit weten is hoe de band reageert in een noodsituatie (noodstop, elandproef etc.) je hebt ook een circuit en veel ervaring nodig om dat uit te vinden. Maar het ligt er helemaal aan hoe belangrijk je dat aspect vindt. Persoonlijk vind ik veiligheid in extreme situaties belangrijker dan levensduur, maar daar is mijn gebruik van de Amazon ook naar.

Echt heel slechte banden bestaan niet meer en elke band heeft zo zijn fanclub

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2006 15:36 #81559 door
Hrb zelf 2x vredestijn en die doen het prima. Heb trouwens voor GISLAVED zitten die door de VOLVO garage gemonteerd zijn. Is zweeds merk en ik vindt die er mooier uitzien. Kan kwaliteit verder niet inschatten. Rij nu nog maar paar duizend km op door dek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2006 16:52 #81558 door
Ik heb zelf ook net Gislaved voor mijn auto besteld, gaat er volgende week op (voor). Wel een leuke toevoeging aan een Zweedse auto vind ik. Jammer dat er achter nog Michelin zit, maar die zijn nog te goed om te vervangen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2006 17:38 #81557 door
Ik heb ook vredestein classics maar deze zijn niet geheel rond .Ik weet niet in hoeverre dit merkbaar is omdat het soms lastig te bepalen is welke trilling waarvandaan komt...

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD