overdrive gaat niet meer aan...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2006 17:44 #52000
door
overdrive gaat niet meer aan... is gemaakt door
Afgelopen 2 weken op vakantie geweest naar Denemarken met de caravan dus de gehele heenrit in zn 4 gereden, kom daar aan, koppel de caravan af en wil boodschappen gaan doen... gaat die niet meer in zn 5 !!
Iemand een idee wat er nu weer kapot kan zijn aan die ouwe zweedse #$%#&^^, de lol begint er af te gaan voor me moet ik eerlijk zeggen maar goed haha, eerst maar op zoek naar de oorzaak voor ik conclusies trek, iemand een idee wat er mis kan zijn ?
Iemand een idee wat er nu weer kapot kan zijn aan die ouwe zweedse #$%#&^^, de lol begint er af te gaan voor me moet ik eerlijk zeggen maar goed haha, eerst maar op zoek naar de oorzaak voor ik conclusies trek, iemand een idee wat er mis kan zijn ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2006 19:32 #81848
door
Beantwoord door in topic overdrive gaat niet meer aan...
Eerste gedachte is de solenoid. De elektrische schakelaar die aan de zijkant van de OD gemonteerd zit.
Bekabeling OK?
Rob
Bekabeling OK?
Rob
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2006 21:08 #81847
door
Het kan zijn dat er olietekort in de bak is, door belasting met de caravan. Gooi er een half litertje olie bij (via de losgenomen versnellingspook gaat het het simpels)Dit loste bij mij het probleem op
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2006 21:26 #81846
door
Bekabeling is ok, olie is een goeie tip ga ik morgen even naar kijken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2006 07:30 #81845
door
heb je ook gemeten of je daadwerkelijk stroom op je solonoid krijgt? Vaak gaat het relais kapot die de overdrive aanstuurt. Even meten met een multimeter.<br><br>Op het forum wordt vaak aangeraden de olie via de versnellingspook toe te voegen. Ik vind het veel makkelijker via de vuldop van de versnellingsbak te doen. Gewoon olie eers in iets kleiner flesje overgieten. Heb je ook geen problemen om eerst rubber en bekleding te verwijderen voordat je via de pook bij de bak kunt.<br><br>Veel succes en wie weet dat een aardig woord tegen je amazone ook al wonderen doet