revisiesets koppelingscilinders

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2002 12:22 #60036 door
De remcilinder onderdelen moet voordat ze inelkaar worden gestoken worden 'ingevet' met remolie.Guus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2002 16:51 #60035 door
Beantwoord door in topic revisiesets koppelingscilinders
Zoals gezegd inderdaad gewoon met remvloeistof. Nog iets, let op de richting van de "zuigerrubber" verkeerd om lekt het (zie ook mijn vorige bericht hieromtrent)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2002 07:30 #60034 door
Bij de "betere" automaterialenzaak is er ook een soort vet te koop (in tube) waarmee je delen van remcilinders (en dus ook het koppelingsgbeuren) mee kan invetten, en dat geen reactie geeft met (of andere negatieve gevolgen heeft voor) de remolie die er in het systeem wordt gebruikt. Het voordeel van dit vet is dat het geen agressieve werking heeft richting het metaal wat remolie wel heeft (in combinatie met zuurstof). Als je de te behandelen onderdelen enige tijd niet in gebruik neemt is dit vet aan te raden, als het spul na revisie meteen weer onder de auto gaat en rijden maar, dan maakt het niet zo veel uit. Succes

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2006 14:32 #51938 door
Van Scandcar de revisiesets voor de hoofd- en hulpkoppelingscilinder ontvangen. Er zitten alleen rubbers in en niet een smeerseltje of vet om de rubbers mee in te smeren. Volgens mij is invetten van de rubbers wel beter. Waar kan ik dat het beste mee doen?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD