Amazone achteras met sperdifferentieel

• Thomas Kuipers
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-11-2006 20:34 #51734 door Thomas Kuipers
Amazone achteras met sperdifferentieel is gemaakt door Thomas Kuipers
Ik kocht een oude achteras van de sloop ter vervanging van mijn wel zeer hard huilende achteras van mijn 65-er Amazone 122S en bij opening van het differentieelhuis blijkt er een sperdifferentieel in te zitten. Je merkt het als je draait aan de ingaande pignon-as, want dan draaien de steekassen allebei dezelfde kant op. Als er een slip in moet zitten, moet de kracht wel heel groot zijn om hem door de slip te krijgen, omdat mij dat handmatig niet lukt. Wie heeft ervaring hiermee en hoe kan ik zien of uitproberen of hij nog correct functioneert voordat ik hem er onder zet? Alvast bedankt, Thomas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-11-2006 22:45 #82964 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Amazone achteras met sperdifferentieel
<p>Bofkont!</p><p>vele rallyrijders zouden zo'n as onder hun auto wensen, wees er zuinig mee.</p><p>Als ik de eigenaar van zo'n as was, zou ik hem voor montage brengen naar Flok Boer - zie advertenties Nordrive in VCM - zodat die 110% is en je er jaren plezier van kunt hebben.</p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Thomas Kuipers
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
06-11-2006 06:38 #82963 door Thomas Kuipers
Beantwoord door Thomas Kuipers in topic Amazone achteras met sperdifferentieel
Hartelijk dank voor het advies! Ik had al zo'n vermoeden dat het iets bijzonders was. Ik zal contact opnemen met Flok Boer. Thomas.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2007 21:15 #82962 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Amazone achteras met sperdifferentieel
Hallo Willy;
De Volvo 1800 en Amazon uitvoeringen met overdrive gebruiken een overbrenging van 4.56:1. (Behalve de combi, geen overdrive maar ook een 4.56:1 vanwege de trekkracht). Als het goed is staat de overbreng verhouding vermeld op de achteras. Zonder overdrive en de automaat hebben een 4,1:1. De ES met automaat heeft een 3,91:1 overbrenging

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD