klop geluiden bij de achteras
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-11-2006 21:59 #51731
door Rene Brandt
klop geluiden bij de achteras is gemaakt door Rene Brandt
<p>alles heb ik los gehad , schoongemaakt , gesmeerd en vervangen , achterwiellagers , alle rubbers vervangen , kruiskoppelingen vervangen , en als laatste het differentieel open gemaakt.</p><p>al enige tijd was er een kloppend geluid ergens bij de achteras , het geluid was niet constant en het beste hoorbaar bij gas loslaten.</p><p>ik stond op het punt een andere achteras aan te schaffen omdat ik het zat was.</p><p>toen ik het differentieeldeksel bekeek zag ik een groef aan de binnenkant op de vulplug , en dat was het , de vulplug was teveel naar binnen gedraaid en dit veroorzaakte een geluid wat lijkt alsof er een dikke bout in je band zit alleen de frequentie klopte niet , de vulplug loopt kennelijk aan als je hem teveel aandraaid.</p><p>mijn probleem is hiermee opgelost , misschien heeft iemand er wat aan.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henry van Leusden
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-11-2006 09:31 #82971
door Henry van Leusden
Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.
Beantwoord door Henry van Leusden in topic klop geluiden bij de achteras
Ik kan daar heel veel aan hebben. Al een jaar of drie, zit er , als de as goed warm is, bij het langzaam uitrijden 'in z'n vrij' een klopgeest in de overigens 'stille' achteras van onze combi. Vanavond de plug er uit. Ik ben erg benieuwd of daarmee de oplossing gevonden is.
- Henry van Leusden
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-11-2006 10:28 #82970
door Henry van Leusden
Beantwoord door Henry van Leusden in topic klop geluiden bij de achteras
jammer, de vulplug lijkt niet aan te lopen.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-11-2006 14:44 #82969
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic klop geluiden bij de achteras
Hoi Rene;
ik had bij de achteras van mijn ES precies hetzelfde verschijnsel. Bij gas loslaten maakte de as idd (zacht)kloppende geluiden. Bij verschillende Volvo experts raad gevraagd en die kwamen tot de conclusie doorrijden en als het te erg word reviseren. Vanmiddag de vulplug losgedraait, maar zag er geen beschadiging aan. Olie gecontroleerd, beetje vloeibare pakking op het schroefdraad en de vulplug er minder ver ingedraaid, ong. 2 schroefdraad zichtbaar gelaten. Ik had er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in maar na een proefritje gemaakt te hebben is de klopgeest verdwenen. Dat was nogeens een goedkope reparatie! Hartelijk dank voor deze gouden tip.
ik had bij de achteras van mijn ES precies hetzelfde verschijnsel. Bij gas loslaten maakte de as idd (zacht)kloppende geluiden. Bij verschillende Volvo experts raad gevraagd en die kwamen tot de conclusie doorrijden en als het te erg word reviseren. Vanmiddag de vulplug losgedraait, maar zag er geen beschadiging aan. Olie gecontroleerd, beetje vloeibare pakking op het schroefdraad en de vulplug er minder ver ingedraaid, ong. 2 schroefdraad zichtbaar gelaten. Ik had er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in maar na een proefritje gemaakt te hebben is de klopgeest verdwenen. Dat was nogeens een goedkope reparatie! Hartelijk dank voor deze gouden tip.