Welke offset/ET vooraan/achteraan?

Lees meer
27-01-2007 15:20 #51537 door Willy Beer
Welke offset/ET vooraan/achteraan? is gemaakt door Willy Beer
<p>Ik ben in het bezit van tweemaal 1538 velgen en tweemaal 6138B velgen.</p><p>De offset/ET-waarde ven de 1538 is 15mm.</p><p>De offset/ET-waarde van de 6138B is mij onbekend maar geschat op 20mm.</p><p>Alle vier zijn ze 5,5" breed en moeten ze komen onder een P1800S (1965)</p><p>Vraag : welke zet ik vooraan en welke achteraan?</p><p>Alvast (weeral) bedankt,</p><p>Willy</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2007 19:23 #83871 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Welke offset/ET vooraan/achteraan?
<p>Hey Willy, het maakt denk ik niet zo veel uit want het scheelt slechts 5 mm. De velg met de ET-waarde van 15 komt 5mm meer naar buiten dan die met een ET van 20. Is niet te achterhalen wat er origineel onder hoort?</p><p> </p>

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2007 19:52 #83870 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Welke offset/ET vooraan/achteraan?
<p>Hallo Hans,</p><p>Origineel is het een 4,5" velg met ET=25mm.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2007 21:36 #83869 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Welke offset/ET vooraan/achteraan?
<p>je kwam in de 5,5 inch velgen de volgende uitvoeringen tegen:</p><p>Lemmerz 1538 met offset 15mm met tubeless hump</p><p>Lemmerz 1539 met offset 15 mm zonder hump</p><p>Kronprinz 6136 B offset 15 mm</p><p>Kronprinz 6134 B offset 5 mm</p><p>Volvo 613014 offset 10 mm</p><p>een 6138 B ken ik niet, klopt dat nummer wel?</p><p>en dan voor en achter een verschillende spoorbreedte......ik zou dat liever niet hebben, maar als het echt niet anders kan dan zou ik, maar dat is dan puur gevoelsmatig, de grootste spoorbreedte achter nemen</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2007 21:56 #83868 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Welke offset/ET vooraan/achteraan?
Inderdaad zoals Pieter schrijft de 15" achter en de 20" voor. Hoe groter de spoorbreedte aan de voorzijde, hoe zwaarder hij gaat sturen en daardoor belast je de stuurinrichting en banden meer. Maar een beetje grotere spoorbreedte komt wel weer de wegligging ten goede. Die 10mm achter en 5mm voor verschil kan geen kwaad, is alleen maar beter voor de wegligging. Alleen als je vrij extreem gaat met de offset verschillen kan je poroblemen krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-01-2007 00:26 #83867 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Welke offset/ET vooraan/achteraan?
<p>vergat ik nog: formeel zegt de APK dat je 2% grotere spoorbreedte mag hebben dan de waarde die in het kentekenregister staat vermeld; maar de APK stelt ook dat dit vooralsnog niet gecontroleerd hoeft te worden omdat deze gegevens ontbreken in het kentekenregister</p><p>verder zou ik persoonlijk altijd een set wielen zoeken met een identieke offset</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2007 10:42 #83866 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Welke offset/ET vooraan/achteraan?
<p>Het zijn inderdaad 6136B - velgen (en niet 6138B), wat wil zeggen dat ik eigenlijk op alle vier 15mm offset heb en het probleem opgelost is.</p><p>Toch nog een vraag: kan je tubelessbanden plaatsen op de 6136B-velg?</p><p>Idereen nogmaals hartelijk bedankt!</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-01-2007 12:40 #83865 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Welke offset/ET vooraan/achteraan?
volgens mijn gegevens heeft de 6136B een glad vegbed, dus geen ribbeltje (hump) om de hiel van de band een extra zekering te geven, maar als de velg goed luchtdicht is en schoon/glad, dan zou ik er geen binnenband infrommelen, uiteraard wel nieuwe ventielen en een tubeless buitenband; ik heb jaren met de Amazon op de 4 inch standaard velgen zonder binnenbanden gereden en dat ging perfect

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.