schokken bij rustig toerental

  • Ate de Greef (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
04-02-2007 19:30 #51517 door Ate de Greef (GAST)
schokken bij rustig toerental is gemaakt door Ate de Greef (GAST)
Hoi, mijn Amazon schokt tijdens het rijden bij een rustig toerental. Dus 50 in z'n 3 en 70 in z'n 4. Dus hoe vlak de weg ook is zit ik nog steeds te bibberen. Maar ik weet niet waar ik het probleem moet zoeken. Dat de carb. arm is afgesteld lijkt mij onwaarschijnlijk, want die schokt niet (toerental schommelingen). Is het een probleem van de versnellingsbak of de overbrenging of achteras?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Huib Wassink (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
04-02-2007 22:38 #83961 door Huib Wassink (GAST)
Beantwoord door Huib Wassink (GAST) in topic schokken bij rustig toerental
<p>Klinkt als toch een arm mengsel, probeer eens de choke iets uit te trekken, terwijl de auto schokt.
Als hij dan weer oppakt is de oorzaak een arm mengsel.
Een rotte bougie of bougie kabel is ook mogelijk.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2007 09:25 #83960 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic schokken bij rustig toerental
Komt mij voor als een versleten distributietandwiel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ate de Greef (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
05-02-2007 09:41 #83959 door Ate de Greef (GAST)
Beantwoord door Ate de Greef (GAST) in topic schokken bij rustig toerental
Een versleten distributietandwiel zou toch enige regelmaat van schokken hebben lijkt me. Er zit geen "ritme" in dus ik zal het eens proberen met de choke...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Toon Boelens (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
05-02-2007 10:28 #83958 door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic schokken bij rustig toerental
<p>Mijn Amazon B18A met enkele Stromberg had hetzelfde zowel op benzina als LPG, bij gewoon optrekken en acceleren in de versnellingen geen probleem, maar bij constante snelheid schokken. Uiteindelijk bleek het spruitstuk te zijn gescheurd waardoor valse lucht werd aangezogen. Vorige week bij Dries Bakkenes een goed gebruikt spruitstuk gekocht en gemonteerd en hij loopt weer als vanouds. Als je als de motor loopt even met remreiniger op verdachte plaatsen spuit en het toerental gaat omhoog, weet je dat er valse lucht wordt aangezogen. Overigens hoeft het spruitstuk niet perse gescheurd te zijn, het kan ook zo zijn dat de pakking niet goed dicht. In dat geval volstaat het om een nieuwe pakking te plaatsen. Laat wel je spruitstuk goed vlakken (of doe het zelf) voordat je een nieuwe pakking plaatst. Ook waar de carburateur op het spruitstuk zit pakkingen vervangen en kijken of het asje van de gasklep geen valse lucht aanzuigt.</p><p>Succes, Toon</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2007 13:59 #83957 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic schokken bij rustig toerental
Een versleten distributietandwiel gaf bij mij ONregelmatige schokken vooral in vierde versnelling en bij constante snelheid...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2007 22:46 #83956 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic schokken bij rustig toerental
<p>Nog een mogelijkheid: kijk eens naar je ontsteking, als er veel speling op het asje zit (verdeler zwiebert) kan het ontstekingstijdstip verlopen/verspringen. Ook de vervroeging doet dan vaak niet meer wat hij moet doen. Slijtage wordt merkbaar met dit soort verschijnselen en wordt vervolgens steeds erger, tot knallen en backfire toe (en uiteindelijk helemaal niets meer...). Je ontsteking is dan aan revisie toe. Controle met stroboscooplamp en contacthoekmeter kan licht op de zaak werpen.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ate de Greef (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
06-02-2007 11:08 #83955 door Ate de Greef (GAST)
Beantwoord door Ate de Greef (GAST) in topic schokken bij rustig toerental
Ik zal toch alles moeten controleren want hij gaat over een tijdje de garage in voor een complete restauratie. Maar het afstellen mag iemand anders doen, want daar heb ik geen kaas van gegeten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ate de Greef (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
24-02-2007 11:51 #83954 door Ate de Greef (GAST)
Beantwoord door Ate de Greef (GAST) in topic schokken bij rustig toerental
Ik heb een paar dagen terug een stuk gereden en bij een lang stuk de shoke 1,5/2 cm uitgetrokken en toen was het schokken bijna weg. Dus binnen kort een revisie setje kopen voor de carb. en opnieuw laten afstellen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.