Koppeling vervangen en toch lastig terugschakelen

Lees meer
12-03-2007 08:08 #51415 door Lars Rengersen
Koppeling vervangen en toch lastig terugschakelen is gemaakt door Lars Rengersen
<p>Afgelopen weekend heb ik de koppeling van mijn Volvo Amazon vervangen (incl. druklager en toplager).</p><p>De afstelling is volgens mij goed. Hij zit mooi in het midden qua diepte van intrappen en ontkoppelen.</p><p>Echter nog steeds voel/hoor ik de tanden van de versnellingsbak een beetje als ik terugschakel naar z'n twee. Als ik erg langzaam rij is het minder.</p><p>Heeft iemand suggesties wat daar aan te doen is?</p><p>Alvast bedankt,</p><p>Groeten Lars</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Toon Boelens (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
12-03-2007 09:34 #84537 door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic Koppeling vervangen en toch lastig terugschakelen
<p>Heb je de vloeistof van de hydraulische koppeling al eens vervangen? Als deze er te lang inzit komt er teveel vocht bij waardoor de koppeling niet meer ver genoeg wordt ingedrukt. Dit is hetzelfde verschijnsel als je je remvloeistof niet op tijd vervangt.</p><p>Succes, Toon</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Toon Boelens (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
12-03-2007 14:37 #84536 door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic Koppeling vervangen en toch lastig terugschakelen
Een andere optie is minder gunstig, je versnellingsbak kan versleten zijn (synchroomringen) Er zit dan niets anders op, dan je versnellingsbak te reviseren of een goede gebruikte te kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2007 14:55 #84535 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Koppeling vervangen en toch lastig terugschakelen
<p>Bedankt voor je reactie. Hmm, die laatste optie klinkt minder gunstig.</p><p>Je eerste suggestie bracht me nog op een idee. Het zou nog zo kunnen zijn dat de koppelingscilinder (hoofd of hulp) lekt, waardoor de druk langzaam wegzakt.</p><p>Komend weekend maar eens op vervolgonderzoek.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2007 15:14 #84534 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Koppeling vervangen en toch lastig terugschakelen
<p>hallo Lars (en Toon),</p><p> </p><p>Ik sluit mij bij Toon aan, heb je al geprobeerd of je zonder tanden te poetsen de auto in zijn achteruit kunt zetten?</p><p>Als dit kan dan ontkoppeld ie goed en zal het dus hoogstwaarschijnlijk een probleem in de bak zijn.</p><p>Succes!!</p><p>Groet,</p><p>Dries.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2007 11:22 #84533 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Koppeling vervangen en toch lastig terugschakelen
<p>In z'n achteruit ging inderdaad gewoon goed zonder tanden poetsen.</p><p>Toen afgelopen vrijdag ook de snelheidsmeter ermee ophield en dit niet aan de kabel lag, was de bak extra verdacht. </p><p>Gisteren de bak vervangen en nu schakelt hij prima en doet de snelheidsmeter het ook weer.</p><p>Bedankt voor het meedenken.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.