5-bak in amazon combi

Lees meer
04-05-2007 12:42 #51281 door René Minnebo
5-bak in amazon combi is gemaakt door René Minnebo
Hallo is het mogelijk om een 5-bak van een later type volvo (bijv 245) in te bouwen in een amazon combi. Ik heb zelf een amazon combi uit '66 met een B18D motor, is origineel een USA' er

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2007 12:50 #85101 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic 5-bak in amazon combi
Mooiste en nagenoeg zonder aanpassingen is het plaatsen van een bak met overdrive. (is ook duur) De originele pook blijft dan.
Bak van 240 kan ook, maar met aanpassingen. Zoek even op het forum, er is al veel over geschreven. De sites van tinustechniek.nl en hukebasart.nl geven ook veel info.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2007 12:23 #85100 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic 5-bak in amazon combi
<p>Heb via via info verkregen dat er bedrijven zijn die de aansluiting van een 5-bak aanpassen (weet iemand welke) zodat deze passen op het blok van een amazon blok. Hoef je alleen nog maar een 5-bak van een 2 serie op te zoeken. Moet ook de cardan as korter gemaakt worden vraag ik me af????.</p><p> </p><p>En wat betreft de pook, vindt ik het niet erg dat ie verplaatst wordt kan ik een middenconsole doortrekken naar het dashboard. Krijg ik meteen meer plek voor wat toeters en bellen. De onderkant van het dashboard wordt ook mooi afgewerkt, vindt het nu zo'n gat en geeft weer meer motor lawaai en als je dit mooi af werkt en isoleerd moet dit beter gaan.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-05-2007 14:58 #85099 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic 5-bak in amazon combi
Rene: bij de door Piek al genoemde website "tinustechniek.nl" staat bij 'artikelen' een uitgebreid stuk over de bakken. Zij zijn ook erg snel met mail-reacties, dus wellicht kun je je 'probleem' het best even naar hen mailen, wellicht kunnen ze uitkomst bieden of met adresjes komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-05-2007 00:00 #85098 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic 5-bak in amazon combi
Heb net ff de site van Tinus zitten bekijken en idd een 5-bak past zonder hak en breekwerk, wel een aardige klus maar lijkt mij een uitdaging om te doen. Eerst maar is zorgen dat ie een keer gaat rijden. Staat al sinds nov 2006 stil, en bij Bas de koning staat ie al stil sinds ik denk halverwege 2004 dus nu bij mekaar zo'n beetje 2 jaar dus wordt wel is tijd dat ie de spieren gaat los maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-06-2007 18:09 #85097 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic 5-bak in amazon combi
<p>Kijk eens op de volgende site staat veel info en mogelijkheden:</p><p> www.v-performance.com/products.html </p><p>onder hoofdstuk: Products en dan conversions & upgrades daar is het mogelijk om volledig andere dan Volvo bakken te monteren.</p><p>swapping M40, M41, M45, and M46 transmissions for Ford or Toyota 5 speeds. </p>

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.