Binnenband gescheurd

Lees meer
21-05-2007 12:01 #51224 door Willy Beer
Binnenband gescheurd is gemaakt door Willy Beer
<p>Buitenband: Uniroyal Rain Tyre Rallye550 195/65 R15H (normaal gezien tubeless)</p><p>Gedurende een rally scheurde de binnenband rechts achter en vernielde ik (waarschijnlijk omdat ik het vanwege de sper te laat voelde) de buitenband.</p><p>Nu zegt de bandenboer dat er in dit type buitenband geen binnenband mag gestoken worden. Kan er iemand dit bevestigen?</p><p>Er zat een binnenband in omdat de originele 123GT-velg te veel aangetast was.</p><p>Bedankt.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-05-2007 12:15 #85362 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Binnenband gescheurd
Willy,

Jammer van je band... Zelf rij ik ook (nog) met binnenbanden, mijn velgen zijn erg roestig maar vooral omdat de bandenboer (in tegenstelling tot wat hij door de telefoon zei) geen ventielen voor tubeless voor mijn velgen op voorraad had toen ik mijn buitenbanden ging vervangen. Ik rij op Gislaved's, een veel geziene band bij onze Amazon's (165 / 86 15), die is gemaakt voor Tubeless maar kan ook gewoon met binnenband zo heb ik mij laten vertellen.

Ik ben benieuwd wat experts op bandengebied hierover te zeggen hebben. Als er inderdaad buitenbanden zijn die niet gemaakt zijn om een binnenband in te stoppen dan rijden er een hoop mensen gevaarlijk rond denk ik..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-05-2007 12:46 #85361 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Binnenband gescheurd
<p>Als het maar even kan monteer ik nooit binnenbanden, maar soms kan je niet anders; in dit geval zou ik eerst eens de binnenband (en buitenband) moeten zien om te analyseren wat de oorzaak van het defect is geweest; in principe moet zo'n Uniroyal ook met een binnenband kunnen rijden; een scheur in een binnenband kan het gevolg zijn van een inrijding of een montagefout of domweg een slecht exemplaar; binnenbanden moeten in relatief brede banden zeer zorgvuldig gemonteerd worden waarbij de tussenlucht moet kunnen ontsnappen bij het oppompen.</p><p>je stelt dat de 5,5" velg te veel is aangetast, maar heb je dat ook uitgetest? (band erop, 3 bar erin en in een bak water leggen)</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Niels Bijl (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-05-2007 21:38 #85360 door Niels Bijl (GAST)
Beantwoord door Niels Bijl (GAST) in topic Binnenband gescheurd
Mijn ervaringen met tubeless banden met daarin een binnenband gemonteerd zijn ronduit slecht (lees levensgevaarlijk) heb daar al een aantal keren een klapband door gehad! Naar het schijn kan er door wrijving tussen binnen en buitenband dan zeer hoge wrijvingswarmte ontstaan waardoor e.e.a. mis gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.