Revisie M41?

• Theo Rutten
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
21-05-2007 19:44 #51220 door Theo Rutten
Revisie M41? is gemaakt door Theo Rutten
<p>Ik heb net een M41 bak gekocht en nu blijkt dat de 2de en 3de versnelling lawaai maken. Dit zal waarschijnlijk de naaldlager van de 2de en 3de versnelling zijn, neem ik aan...</p><p>Heeft er iemand ervaring met revisie van zo'n versnellingsbak? Is dit zelf niet te doen? </p><p>En zijn de onderdelen (naaldlagers) nog te krijgen?</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-05-2007 09:36 #85375 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Revisie M41?
<p>Tenzij je ervaring hebt met het reviseren van versnellingsbakken zou ik er niet aan beginnen. lagers hebben kleine toleranties, er bestaan per serie verschillende versies van assen, tandwielen, lagers etc.. Mogelijk zijn er tandwielen versleten, evenals synchromesh ringen. Je hebt in feite een klein onderdelenmagazijntje nodig om van alles op het juiste terug te grijpen.
Neem eens contact op met Nordrive in Drachten zij kunnen de bak reviseren, hebben alle onderdelen in huis (ook voor de overdrive en kunnen je ook adviseren ver de staat van de overdrive en of je daar ook wat aan moet doen), of kunnen ze maken, en rekenen alleen wat je nodig hebt.
Revisie is niet goedkoop, maar je hebt dan wel weer een bak (met garantie) die lang meegaat.
Succes.</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD