verschil koni en monroe

  • Ronald Falke (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
29-06-2007 13:13 #51122 door Ronald Falke (GAST)
verschil koni en monroe is gemaakt door Ronald Falke (GAST)
Ik moet op mijn P130 de achter-schokbrekers vervangen. Nu lees ik dat dat er twee gangbare types zijn: Koni en Monroe (de laatste geleverd via Volvo) Dat Koni een reputatie op te houden heeft, spreekt voor zichzelf. Maar zijn er mensen die uitgesproken ervaringen (positief of negatief) hebben met de Monroe-schokbrekers?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-06-2007 14:33 #85765 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic verschil koni en monroe
Bij degene waar ik geregeld mijn onderhoud van mijn Ama laat verzorgen wordt altijd met veel lof gesproken over Bilstein's, dit zou het neusje van de zalm op het gebied van schokbrekers moeten zijn. Met een bijbehorende prijs natuurlijk, geloof zo'n 100 euro per stuk.... Maar goed, zelf geen ervaring mee, ik heb zelf rode Koni's en nooit met iets anders gereden dus heb geen idee wat wel of niet goed is..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-06-2007 15:48 #85764 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic verschil koni en monroe
<p>Ronald,</p><p> </p><p>Ik heb twee combi's rondrijden, een met Monroe's en een met zwarte Koni Classics.
Die met de Monroe's heeft achter ook verzwaarde veren dus je kunt ze niet helemaal vergelijken. </p><p>De auto met de Monroe schokdemper rijdt gewoon goed, die met de Koni's ben ik een poosje aan het experimenteren geweest voordat ik de juiste instelling had. Van fabriekswege vond ik de instelling te slap.</p><p> </p><p>Als ik weer tot aanschaf van een setje schokdempers over zou moeten gaan dan koop ik weer gewoon Monroe; makkelijk te verkrijgen en niet te duur.</p><p>Wil je echter sportief gaan rijden dan moet je inderdaad bij Bilstein o.i.d. gaan shoppen.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-06-2007 18:44 #85763 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic verschil koni en monroe
<p>Hallo Han,</p><p>Hoe gaat het?</p><p>Ik wil me er toch ook even mee bemoeien. Ik ben zelf erg gecharmeerd van Bilstein, en niet alleen voor het sportieve gedrag. De Bilstein heb ik als duurdere demper in het assortiment. De recensies die ik krijg van mensen die ze hebben gemonteerd zij onverdeeld positief.</p><p>Ik heb ze zelf ook op mijn combi aan de voorzijde in combinatie met een verlagaingsveer van 4 cm verlaging. Ik kan je zeggen dat het mijns inziens niets te maken heeft met sportief rijdgedrag, maar dat het een wereld van verschil is hoe de auto stuurt. De wagen gaat veel directer de bocht om en helt absoluut niet meer over.</p><p>Ik ben geen wilde rijder, maar heb wel graag dat de auto doet wat ik van hem/haar vraag. De volgende stap is ook aan de achterzijde de Bilsteins te gaan monteren om hem nog directer contact te laten hebben met het wegdek.</p><p>Als ik het dan allemaal nog wil afmaken komen de stabi's van IPD om de hoek kijken, maar dan moeten we eerst nog even sparen. Maar goed ik draaf weer door..........</p><p> </p><p>Lang verhaal kort: MIjn inziens is Bilstein echt niet alleen voor sportief rijgedrag maar ook zeer geschikt voor dagelijks gebruik voor de amazon rijder die houdt van een direct stuurgedrag en een stevige wegligging. Maar goed gelukkig dat er verschillende merken en mogelijkheden zijn zodat iedereen zijn auto naar zijn of haar smaak kan bouwen</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Niels Rijper (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-06-2007 23:30 #85762 door Niels Rijper (GAST)
Beantwoord door Niels Rijper (GAST) in topic verschil koni en monroe
<p>jaaaaah,</p><p>dries heeft gelijk, heb zelf net rondom billsteins geplaatst, echt te gek, heb ook meteen alle rubber door pu vervangen maar de billsteins zij perfect.</p><p>idd 100 e per stuk maar echt het geld waard.</p><p>groeten niels</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Falke (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
13-07-2007 17:57 #85761 door Ronald Falke (GAST)
Beantwoord door Ronald Falke (GAST) in topic verschil koni en monroe
Jongens, bedankt voor jullie reacties. Met de prettige medewerking van VOD (bedankt Wilbert!) koos ik voor de Koni's.
Wat een prachtige club toch ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.