aandrijflijn
- Ed Roelandt (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2007 21:27 #51081
door Ed Roelandt (GAST)
aandrijflijn is gemaakt door Ed Roelandt (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Volgens mij moet een nieuw geplaatste koppeling meteen goed werken. Ik spreek ook niet over een sper differentieel maar over een slip differentieel. Waar wel degelijk frictie platen in zitten. Die zouden zeker kunnen gaan slippen. Deze wijsheid heb ik uit het Haynes handboek. Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Maar toch bedankt voor de reacties zover, maar ben nog steeds zoekende. Soms doet die het, soms niet. En krijg ik hem ook niet aan het slippen. </p><p> </p><p>vr. gr. Ed.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-07-2007 08:34 #85928
door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic aandrijflijn
<p>Hoe de slip te meten van de LSD?</p><p>Wagen opkrikken met 1 achterwiel van de grond. Ander achterwiel degelijk blokkeren! Versnelling in neutraal.Met een momentsleutel het koppel meten op het vrijgekomen wiel, in voorwaartse richting: moet minstens 5,5 kgm zijn. Bij mij was dit rond de 10 kgm (dacht ik).</p><p>Indien minder dan 5,5kgm moeten de platen vernieuwd worden.</p>
17-07-2007 09:16 #85927
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic aandrijflijn
<p>Ed, een LSD kan 100% zeker, nooit of te nimmer de door jouw beschreven problemen veroorzaken. Wanneer de platen versleten zijn (te testen zoals door Willy Beer beschreven) is de werking van het LSD minder en lijkt de werking meer op een normaal 'open' differentieel. Aan de achteras hoef je dus echt niks te doen. Je probleem zit in de koppeling, en nergens anders.</p><p>Groeten Tinustechniek</p>
tinustuning.nl