schokbrekers
- Frank Beeckx
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2007 18:50 #51056
door Frank Beeckx
schokbrekers is gemaakt door Frank Beeckx
<p>hallo,</p><p> </p><p>onze schokbrekers (achter vooral ) zijn versleten , nu wil ik graag andere monteren </p><p>welke zijn goede ? </p><p>ik rijd nu op gas , dus veel gewicht achteraan (heb vroeger gereden met originele schokbrekers met zelf een veer op gemonteert --> resultaat stabieler , veer niet hard door en helt niet hard over )</p><p>heb je ook schokdempers met een veer erop ? </p><p> </p><p>mvg </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-07-2007 19:15 #86004
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic schokbrekers
De schokbreker bepaalt niet of je wagen doorzakt, dat doen de veren. Met een gastank achterin of als je een aanhanger/caravan trekt, dan kan je daarom het beste hardere veren monteren om doorzakken te voorkomen. Deze zijn oa bij het VOD verkrijgbaar. De beste schokbrekers zijn of Bilstein of Koni. Bilstein zijn gasschokbrekers en zijn niet instelbaar, Koni zijn oliegedempt en zijn instelbaar. Deze schokbrekers geven verreweg het beste weggedrag en gaan bovendien erg lang mee. Koni geeft zelfs een levenslange garantie aan de koper! Ze zijn wel wat duurder, maar je hoeft ze nooit meer te vervangen. Koni's zijn verkrijgbaar bij het VOD , maar staan niet onder Koni vermeld in de lijst. Bilsteins zijn oa leverbaar bij Dries Bakkenes en Scandcar.
Nog een tip: vermeld voor de duidelijkheid altijd om welk type Volvo en welk bouwjaar het gaat als je een vraag stelt.
Nog een tip: vermeld voor de duidelijkheid altijd om welk type Volvo en welk bouwjaar het gaat als je een vraag stelt.
28-07-2007 19:44 #86003
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic schokbrekers
<p>Hallo Frank,</p><p> </p><p>Ik kan je uit ervaring zeggen dat zware veren in combinatie met Bilstein voor mijn Amazon Combi echt perfekt is! Ik hou er wel van als de auto niet te veel overhelt en na een drempel gelijk weer stil is.</p><p>Aan de voorzijde heb ik de auto 4 cm. verlaagd en ook Bilstein gemonteerd, nou ik kan je vertellen dat zelfs ik niet wist dat een amazon zo strak kon sturen.</p><p> </p>
30-07-2007 21:08 #86002
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic schokbrekers
<p>Frank, zie ook hier diverse info over schokbrekers en de relatie met wegligging:
www.tinustechniek.nl/1-div-ophanging.html
</p><p> </p><p> </p><p> </p>
tinustuning.nl