Overdrive op automaat

  • Eric van den Ende (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
19-08-2007 23:49 #51009 door Eric van den Ende (GAST)
Overdrive op automaat is gemaakt door Eric van den Ende (GAST)
Weet iemand of het mogelijk is om op een automaat BW35 een overdrive te zetten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2007 09:33 #86226 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Overdrive op automaat
Alles kan. Praktisch gezien echter: nee. De OD deelt normaal zijn olie met de versnellingsbak. Bij een automaat kan dit niet en er zijn naar mijn weten geen automaten die zodanig zijn aangepast dat er een OD achter kan. En volgens mij kunnen de oudere types OD ook niet tegen atf olie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2007 11:10 #86225 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Overdrive op automaat
<p>De AW71 (Asahi-Warner) automaat, toegepast in de late 240 en in de 940 heeft een ingbouwde overdrive met een 'lock', zodat er vier overbrengingen ontstaan, waarbij de hoogste versnelling veel minder last van vermogensverlies heeft. Deze overdrive werkt ook automatisch bij normaal gebruik, maar kan met een knopje op de keuzehandel indien gewenst worden uitgeschakeld.
Of die automaat zomaar in een Amazon valt te bouwen weet ik niet. Eenvoudig zal het niet zijn. De B230 ligt gekanteld in de 940 en 240 dus er zullen nogal wat aanpassingen nodig zijn aan de bellhousing.
Maar wie weet zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.
Een losse overdrive achter een BW35 bouwen lijkt mij niet eenvoudig en het is de vraag of het erg praktisch is. De koppelomvormer in deze bak slurpt veel trekkracht weg en dus zal de overdrive niet heel bruikbaar zijn. Dit nog afgezien van het zoeken van technische oplossingen voor de aansluiting aan de bak (flenzen, verloopstukken) en een goede afvalschakeling om de overdrive alleen in de hoogste versnelling te laten werken.</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Eric van den Ende (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
20-08-2007 20:31 #86224 door Eric van den Ende (GAST)
Beantwoord door Eric van den Ende (GAST) in topic Overdrive op automaat
<p>Piek en Rudolf, bedankt voor jullie reactie. </p><p>Het was meer een hersenspinsel van mij. Als het kan en niet al te moeilijk is, lijkt het mij een leuke uitdaging. Maar naar hetgeen ik nu lees schakel ik over op een ander idee,</p><p>Jongens bedankt! Einde topic.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2007 15:53 #86223 door Victor Broos
Beantwoord door Victor Broos in topic Overdrive op automaat
Op tinustechniek.nl lees je over het aanpassen van gekantelde bakken in een Amazon. Dat probleem zou volgens mij zonder al teveel moeite wel op te lossen zijn, maar verder?.....Houd ons op de hoogte als je toch iets in die richting onderneemt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.