balanceren

Lees meer
27-08-2007 20:19 #50987 door 05703-dummy
balanceren is gemaakt door 05703-dummy
<p>hallo, ik heb onlangs lichtmetalen (ATS/Volvo) onder mijn Volvo gezet, inclusief nieuwe banden en balanceerloodjes. Nu is het probleem dat de balanceerloodjes er 1 voor 1 afvliegen. Eerst aan de binnenzijde, maar nu ook aan de buitenkant van de velgen. Het is een 145 met tamelijk vermoeide B18; van te hard rijden kan dus geen sprake zijn.</p><p>Voordat ik terug ga naar de bandenboer ben ik eerst even benieuwd wie dit probleem kent? zijn er verschillende soorten loodjes? kunnen ze verkeerd gemonteerd zijn? hoe voorkom ik dat nieuwe loodjes er weer afvliegen?</p><p>Alvast weer bedankt voor jullie, ongetwijfeld waardevolle (of in ieder geval waardevol bedoelde), reacties!</p>

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-08-2007 20:39 #86320 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic balanceren
ik neem aan dat er op de lichtmetalen velgen plaklood is gebruikt, dit is voor een doorsnee bandenboer dagelijks werk en goed plaklood dat juist is geplaatst op ontvette ondergrond moet blijven zitten; dus teruggaan naar de bandenboer en beter laten plakken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2007 09:04 #86319 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic balanceren
<p>Hallo Pieter, bedankt voor je reactie. Er is gewoon klemlood gebruikt. De velgrand ziet er ook (nagenoeg) hetzelfde uit als bij een stalen velg. Klemlood op lichtmtalen velgen is op zich niet vreemd, ook op b.v. een nieuwe Ford Focus wordt dit gebruikt op LM- metalen velgen.</p><p>Andere tips welkom!</p>

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-08-2007 14:40 #86318 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic balanceren
<p>Mij is in de garage persoonlijk opgevallen dat de gemiddelde Amazon nauwelijks gevoelig is voor -matige-onbalans. Het onderstel zal wel door trillingen op de lange duur iets sneller slijten zoals de kogels etc.</p><p>Dat de bandenboer het lood niet fatsoenlijk weet vast te klemmen kun je gewoon verhaal halen en opnieuw laten balanceren toch? Klemlood voor alu velgen hebben een andere vorm dan voor stalen velgen! Dat kon de reden wel eens zijn voor het 'afwaaien'. Dat moet de bandenman weten.</p><p> </p><p> Toch zonde, klemlood beschadigd de alu velgen behoorlijk waardoor je lelijke plekken krijgt na verloop van tijd en plaklood is gewoon een betere optie. </p><p>Je kan zelfs 'blind' laten balanceren dwz al het balanceerlood komt dan middels een speciaal balanceerprogramma alleen aan de binnenzijde van de velg. Alle balanceermachines hebben dit programma tegenwoordig hoor.</p><p>Zelf deed ik altijd klemlood aan de binnenzijde en plaklood in het midden.</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2007 20:13 #86317 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic balanceren
<p>toen ik onlangs met een schroef in m'n voorband terugging naar de bandenboer gaf deze de schuld van het niet goed blijven zitten van de klemloodjes aan het nieuwe type die tegenwoordig niet meer van lood (milieu) mogen zijn... Vroeger was alles beter... </p><p>Hij heeft de band geplakt en beide voorwielen kosteloos gebalanceerd met plaklood. Keurig netjes opgelost dus, door een bedrijfje (Krekt bandenservice Loosduinen) dat toch al niet de hoofdprijs had gerekend voor de banden: 4x Vredestein Sprint+ 165-15 inclusief alles [montage, btw, ventieltjes, balanceren ;-) ] voor &euro; 65,-- per band (Euromaster rekent &euro; 115,--!). </p>

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.