aandrijving schuurt?
- J. Hartog
- Junior lid
-
Minder
Meer
27-09-2007 22:39 #50907
door J. Hartog
aandrijving schuurt? is gemaakt door J. Hartog
Miin auto maakt als ik langzaam rijd een schurend geluid (rechtsachter) alsof er wat aanloopt: "schj--schj--schj--".
Ik heb beide wielen afzonderlijk opgekrikt, ze lopen beide zonder geluid. Handrem of rem heeft geen invloed. Ik heb het al een behoorlijke tijd en ik heb het idee dat het iets toeneemt. Wat zou het kunnen zijn?
Ik heb beide wielen afzonderlijk opgekrikt, ze lopen beide zonder geluid. Handrem of rem heeft geen invloed. Ik heb het al een behoorlijke tijd en ik heb het idee dat het iets toeneemt. Wat zou het kunnen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28-09-2007 13:51 #86721
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic aandrijving schuurt?
<p>Wat voor auto is het? En zitten er standaard velgen of verbrede velgen op?</p><p> </p><p>Ik neem even aan dat het een Amazon is.</p><p> </p><p>Het zou kunnen dat de vangband van de achteras tegen een wiel aanloopt. Zodra je de auto opkrikt komt er spanning op te staan (als je ze auto tenminste via het chassis hebt opgekrikt). Maar ook als je hem onder de as hebt opgekrikt kan de vangband zodanig verplaatsen dat hij dan toevallig niet meer aanloopt.</p><p> </p><p>Als dit al een tijdje zo is, zou je slijtage aan de vangband moeten kunnen zien.</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-09-2007 18:58 #86720
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic aandrijving schuurt?
Zou ook op een versleten wiellager kunnen duiden. Dan neemt het geluid steeds meer toe naarmate de slijtage vorderd. Luister met open ramen op een stille weg en maak een bocht. Neemt het schurende geluid toe in een rechterbocht dan is het rechterlager versleten en andersom. Krik vervolgens de auto op en pak het wiel onder en boven vast en voel of er speling op zit.
- J. Hartog
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-10-2007 21:44 #86719
door J. Hartog
Beantwoord door J. Hartog in topic aandrijving schuurt?
Het is een Amazon combi, geen verbrede velgen.
Ik heb niet het idee dat er bij bochten iets verandert.
Ik ga zodra ik weer tijd heb verder kijken.
Ik heb niet het idee dat er bij bochten iets verandert.
Ik ga zodra ik weer tijd heb verder kijken.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-10-2007 15:44 #86718
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic aandrijving schuurt?
Zo te horen loopt de remvoering tegen de trommel aan door speling op het steekaslager.Het geluid is zeker over als je remt en bij loslaten begint het weer ? ook na het nemen van een bocht kan dit verschijnsel zich voordoen.Als de lagerspeling gering is is het een vrij normaal verschijnsel.Wel raad ik je met klem aan een en ander te controleren.Remtrommels eraf halen!