Remmen

Lees meer
10-05-2019 07:58 - 10-05-2019 08:02 #183302 door Wim Heijnen
Remmen is gemaakt door Wim Heijnen
Goeiemorgen,

De 145 is weer voor twee jaar gekeurd en nog 2 keer keuren dan hoeft hij niet meer periodiek naar die afspraak als alles goed gaat met overheden en dergelijken.

Heb hem weer helemaal laten nakijken op kleine beschadigingen en gebreken en moet zeggen voor een auto van 46 jaar en dagelijks gebruik ziet hij er weer pico bello uit.

Nu heb ik een probleem waar iemand denk ik wel een oplossing voor weet, als ik mijn lichten aan heb en ik rem dan gaat er een zoemer af die ook afgaat als ik mijn lichten aan heb staan wanneer ik de auto stil zet en uit wil stappen.

Rara hoe kan dat en hoe los ik dit op?

Is het een zekerings kwestie of ?


Groet Wim.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
10-05-2019 09:00 #183303 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Remmen
Kan het iets te maken hebben met het drukverschil tussen de rem circuits? Mijn 1800E heeft hiervoor een rood lampje dat ook oplicht als de handrem wordt aangetrokken. Het zou kunnen dat er een soortgelijke combinatie is gemaakt tussen delta P schakelaar en de zoemer.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-05-2019 08:34 #183334 door Wim Heijnen
Beantwoord door Wim Heijnen in topic Remmen
Zal het eens nakijken Arnold, vind het vreemd want voorheen was het niet en nu hij voor de keuring is geweest kwam dat geluid bij remmen en licht aan.
Kunnen soms ook lampjes zijn die stuk zijn maar dat geeft hij niet aan op het dashboard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2019 17:46 #183520 door Wim Heijnen
Beantwoord door Wim Heijnen in topic Remmen
Euvel opgelost, zekerings kast zat los van carrosserie, nu weer vastgezet en idd geen zoemer meer als ik met verlichting op de rem trap.
Moest dus zeker aarde maken. Weer wat geleerd.
Groet Wim.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2019 22:48 #183526 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Remmen
Vreemd verhaal en een nog vreemdere oplossing.
Maar het ís opgelost en dat is t belangrijkste.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2019 02:20 #183527 door Wim Heijnen
Beantwoord door Wim Heijnen in topic Remmen
Zal het een beetje uitleggen, onze bolides zijn zijn een beetje roestgevoelig zeg maar,dat heb ik laten verhelpen omdat er sprake was van een paar ongerechtigheden (gaten) aan de bodem dus heb ik alle tapijt en toe behoren er uit gehaald zodat het verholpen kon worden door een schadebedrijf met voorliefde voor klassieke auto's.
Daarbij zijn ook alle plastic en ijzeren binnen panelen verwijderd ook die waar de zekerings kast in zit, nu zat de zekerings kast toen ik hem weg bracht nog tegen de carrosserie geschoeft en toen ik hem ophaalde hing het los .
Of het ermee te maken heeft ?
Ik ben geen techneut maar zoals ik al zei het is opgelost.
Iemand met verstand van zaken mag het mij ook uitleggen.
Wim.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2019 07:45 #183529 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Remmen
Laat ik dan ook wat genuanceerder reageren. Dat een 145 kan roesten daar weet ik na 14 jaar als "daily driver" alles van.
En als (elektro-)techneut mét verstand van zaken vond ik het in eerste instantie vreemd omdat je zekeringkast op zich niet aan massa hoeft te liggen.
Maar nu ik er verder nadenk is het wel zo (tenminste bij mijn '71-er) dat er op een bout van het kachelhuis in de nabijheid van die zekeringenkast diverse massadraden samen kwamen. Toen ik de 145 net had zette ik het contact eens uit maar bleef de motor draaien en ook diverse electrische apparatuur waaronder mijn achterruitewisser. Dat massapunt bleek -hoewel het kachelhuis toch schijnbaar genoeg geleidende verbindingen met de rest van de carrosserie had- niet goed met de min van de accu verbonden te zijn. Hierdoor ontstond een vreemde serieschakeling van componenten waardoor deze in werking traden.
Na een extra massakabel getrokken te hebben vanaf de min van de accu naar dit massapunt op het kachelhuis, stuurkolom en carrosserie heb ik nooit meer problemen gehad.
Als er een massadraadje aan één van de bevestigingsschroeven van je zekeringkastje erbij zit, is het verhaal hiermee wellicht alweer minder vreemd dan het in eerste instantie leek.
Anyway, het is opgelost, veel plezier met je 145!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2019 08:58 #183532 door Wim Heijnen
Beantwoord door Wim Heijnen in topic Remmen
Dank je Hans,

Kun je zien dat het ook ingewikkeld kan zijn en ik totaal niet technish op elektra gebied toch van het euvel af ben.
Maar toen ik zag dat de kast los zat laat je die ook niet zo los hangen dus schroef erin en walla...
Schrok ook eerst toen ik dat hoorde van die zoemer.

Er zullen nog meer auto's zijn die iets aparter in elkaar zitten denk ik.

Groet Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.