Volvo 164 automaat wil niet meer achteruit.

Lees meer
24-02-2018 11:11 #175348 door Ronald Menges
Volvo 164 automaat wil niet meer achteruit. is gemaakt door Ronald Menges
Omdat het carter van de automaat lekte, heb ik de carterpakking vervangen. Daarna weer met 6 liter ATF F gevuld. Auto wil wel naar voren, maar niet meer naar achteren. Wat kan er mis zijn? Moet ik iets ontluchten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2018 18:25 #175397 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Volvo 164 automaat wil niet meer achteruit.
Kun je de auto nog wel in de achteruitstand zetten ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2018 18:52 #175399 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Volvo 164 automaat wil niet meer achteruit.
Vanmiddag ermee gereden. Auto uiteraard achteruit moeten duwen. Toen bleek ook dat de auto niet meer overschakelt naar 3. In Haynes bekeken wat de fout kan zijn. Mijn Engels is niet geweldig, maar ik begreep dat er twee kleppen achterin zitten die verantwoordelijk zijn voor de achteruit en de 3. Wat ik niet begrijp, dat dit door het vervangen van een carterpakking komt. Het kan toeval zijn. Probleem is dat ik geen bal begrijp van een automaat en de werking. Nu dus iemand vinden die een oplossing weet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2018 20:26 #175402 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Volvo 164 automaat wil niet meer achteruit.
Is het oliepeil wel goed? Motor warm laten draaien en in P stand met draaiende motor oliepeil nakijken. Ik las ook ,dat bij niet werken achteruit en derde versnelling mogelijk olieseals achterste koppeling stuk zijn. Ik zou advies inwinnen bij automaatdeskundige. Succes !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.