Volvo 140 Rijders
- Ton Verhaagen
-
- Junior Lid
-
1970 Volvo 142, 1974 Volvo 142
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans Latenstein (GAST)
-
- Platinum-lid
-
Dirk de Vries schreef : jij hans
Beste Dirk, ik heb deze auto nu bijna 13 jaar en ik ben nog nooit op een Zeeuwse sleuteldag geweest...
Je bent dus in de war met een andere 145 denk ik

Groet, Hans
- Hans Latenstein (GAST)
-
- Platinum-lid
-
uiteraard zat er toen een mijlenteller in, deze heb ik vervangen door een kilometerteller; ik heb de standen bij wisseling genoteerd en aan de verzekering doorgegeven. maar uiteindelijk draagt dit natuurlijk niet bij aan een heldere kilometerstand.
er zat toen overigens een B18 in (dus al niet meer de originele motor), ik heb deze vervangen door een gereviseerde B20B. dus da's al -minimaal- motor nummer 3. ook is de versnellingsbak inmiddels gereviseerd.
ik ben het dus met Tom eens dat kilometerstanden op een gegeven moment helemaal niets meer zeggen en dat de staat van onderhoud veel belangrijker is.
Groet, Hans
- Paul Schaap
- Platinum-lid
-
Heeft volgens Volvo-Zweden nog de originele B18 motor en originele M40 bak; matching numbers.
Datum/jaarstempel op de achterzijde van de klok klopt met het bouwjaar.
De totale originele staat van de auto heeft mij overtuigd van de correctheid van deze km-stand. Maar: onderhoudsboekjes waren er niet bij; enkel enkele km.stand-notities in het Finstalige instructieboekje dat bij de auto zat; dat dan weer wel....
De 142 van mijn zoon is een originele Nederlander uit 1969 en gaat nu richting 370.000 km. NAP volgens de RDW. Eigenlijk ook nog niet eens zo veel in al die jaren
- Bas van der Slikke
-
- Nieuw lid
-
Een late reactie, maar ik kwam net je post pas tegen.
Ik heb nu mijn 142 ongeveer één jaar. Afgelopen winter probleemloos doorgekomen, nu kan hij 'uitrusten' omdat ik woon-werk nu vaker met de fiets doe. W.s. ben ik 23 september op de Volvobeurs, wellicht tot dan!
Veel plezier met je 140-er!
Groetjes,
Bas.
- Justin van Orsouw
-
- Senior lid
-
Om als relatief nieuw lid dit topic maar weer onder de aandacht te brengen!
Ik ben ook fan van de 140 serie, eigenaar van een originele gentse (mogelijk 28e hands) 144DL, een aantal maanden geleden geimporteerd uit België, gekomen met de in België verplichte toevoeging van mistlampen voor en achter. Foto is van voordat die op kenteken kwam.
Ongeveer 10 jaar geleden was ik al de gelukkige eigenaar van een rode 142 uit '72 die toen ook vrij snel weer weg moest, dit jaar kon ik pas weer deze geweldige hobby hervatten.
Mijn auto lijkt redelijk origineel, maar je kunt nooit van alle 45 jaren weten wat er is gebeurt, zeker omdat mijn kilometer stand maar 167k
Mijn doel is er zo lang mogelijk mee te rijden, want dat vind ik toch het leukst!
Justin
- Mathieu van den Bosch
- Elite-lid
-
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
- Bert Wisse
-
- Nieuw lid
-
ze zijn er niet zo vaak meer, maar ik heb geluk gehad en een 144 uit 1974, steeds in eigendom geweest bij één familie in Zweden. De auto werd jaren gekoesterd door de erfgenamen van de overleden eerste eigenaar en keurig voorzien van keuringen, jaar in, jaar uit.
De auto staat in de eerste lak en is absoluut roest-, kras- en schadevrij. Eigenlijk verkeert ie in nieuwstaat en heeft aantoonbaar slechts 128000 km.
Zaterdag haal ik hem op en zal daarna in elk geval eens een foto plaatsen.
Hij zal gekoesterd blijven, maar is toch ook vooral bedoeld om zeer regelmatig te gebruiken, met uitzondering van winterse dagen. Niet vanwege de kou, maar om het zout hier te lande hou ik hem wel in de luwte.
Nadere berichten volgen,
Bert Wisse
Bert Wisse
Erica
Amazon 121 1969, Amazon 221 1964, PV 444H 1954, P1200 1958
XC70 D5 voor alle dagen
- Paul Schaap
- Platinum-lid
-
- Ernest Zethof
-
- Expert lid
-