Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-03-2018 14:43 #974366 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Mooi, ben benieuwd naar je ervaringen. Vroeg of laat komt elke 360 aan de beurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-03-2018 16:38 #974369 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Jij hebt nog de oude ophanging omdat je een B19 hebt. De B200 hangt aan de motorsteunen. Die zijn ook hydraulisch, de oude variant niet.
Juist voor het nieuwere type is een alternatief wenselijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2018 18:46 #974372 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Jazeker wel, ook de B19's hebben hydraulische. Alleen de allereerste niet. Mijn 345 GLS van '81 had rubbers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-03-2018 22:30 #974380 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Klopt, ik heb ook die hydraulische steunen, MY 1984. Albert waarschijnlijk ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-03-2018 23:23 #974382 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Zijn de steunen die ClassicSwede verkoopt dan geschikt voor een trekbelasting?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-03-2018 17:27 #974385 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
de eerste 2 Liters met rubber motorsteunen hadden ook een schokbrekertje aan de bak. Dat is vervallen en vervolgens hebben ze om de beweging van het blok iets te dempen de rubbers vervangen door de hydraulische steunen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2018 19:58 #974388 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
2 zelfs; er zat ook een schokbreker aan de frontbalk vast. Die is, in tegenstelling tot die aan het differentieel, in eerste instantie gewoon gebruikt. Mijn 345 en 343 hadden 'm nog. Compleet waardeloos natuurlijk, maar leuk om te zien :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-04-2018 08:23 #975078 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Zit meer te denken aan een motorsteun voor maritieme toepassing. Mocht dat niet lukken dan weet ik een bedrijf die rubber in en aan stalen steunen maakt.
Ga je een echt iets origineels met olie maken dan zul je flink wat kennis en testmogelijkheden moeten hebben. Motorsteuntje maken is minstens zo moeilijk als het maken van een goede demper.

Demper van een moderne auto zou toch ook moeten lukken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-04-2018 23:15 #975083 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Als je een passend standaard onderdeel van een ander merk kunt gebruiken is dat de mooiste oplossing natuurlijk. Maar ik weet niet of de constructie die Volvo destijds bedacht heeft nog steeds gebruikt wordt... Volgens mij zijn die moderne motorsteunen allemaal gemaakt als steunblok aan de onderkant van het zwaartepunt van het blok....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2018 13:55 #975094 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Bij enkele auto's zitten ook motorsteunen aan de bovenkant, meestal tussen schutbord en motor en meestal aan kopplingshuiszijde. Ik moet ook vaak een motorsteun loshalen als ik de distributieriem wil vervangen. Deze motorsteun zit dan meestal bevestigd aan de bovenzijde van de wielkuip voor de veerpoot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets