Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2019 01:39 #980550 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Zoiets bijvoorbeeld.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2019 09:56 #980551 door Steven340

volvofiel;253032 schreef : De B19A van mijn 345 uit 1981 hing in massieve rubbers. Pas vanaf modeljaar 1983 zijn de steunen hydraulisch.
Steven, kun je niet eens kijken bij jouw 345? Die zou ook rubbers moeten hebben...


Nog niet specefiek naar gekeken, maar zou die wel moeten hebben ja.
Kom er momenteel een beetje lastig bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-04-2019 09:21 #981865 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Geen eBay APP ID en/of Cert ID gedefinieerd in Kunena-configuratie

Ton360;253035 schreef : Zoiets bijvoorbeeld.


op ebay staan deze, weet niet of het dezelfde zijn.


Van wat ik zo zie zijn dit geen hydraulische, ze hebben alleen wel dezelfde vorm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2019 01:52 #981981 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Volgensmij liggen bij een 940 de motorblokken op deze rubbers i.v.p. hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-05-2019 11:18 #981986 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Inderdaad, hierop 'rust' het blok in plaats van 'hangt'. Zo ver ik weet is er geen andere Volvo die dezelfde steunen gebruikt als die van een 360.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2020 11:32 #988560 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
[FONT=&quot]Ik heb de PU 360 PU engine mount Classic Swede in één van mijn 360 zitten.[/FONT]
[FONT=&quot]Deze auto wordt niet gebruikt voor lange ritten. [/FONT]
[FONT=&quot]Het motorblok hangt echt een heel stuk hoger dan verwacht. [/FONT]
[FONT=&quot]Motor beweegt veel minder. Dus de uitlaat gaat ook minder snel los zitten.[/FONT]
[FONT=&quot]Geeft wel meer motorgeluid en trillingen maar is niet heel opvallend of hinderlijk. Gebruik je de auto niet voor de comfort, zeker een aanrader. (bak ophang PU is ook een goede vervanging van de rubberen) [/FONT]

[FONT=&quot]Bij mijn 360 GLE heb ik de originele motorsteunen nu meerdere keren vervangen door een iets minder uitgerekt gebruikt exemplaar. [/FONT]

[FONT=&quot]Nu zag ik dat deze PU motorsteunen ook als "soft" te leveren zijn. Ben erg benieuwd hoe die zijn dit zou namelijk ook een goede vervanging zijn voor de originele, met wellicht minder nadelige bijwerkingen ervan. [/FONT]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-11-2020 12:59 #988561 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Ik heb in de zomer de twee originele, zwaar doorgezakte, motorsteunen vervangen door de PU-motorsteunen van volvo340onderdelen.nl.

Ik had het plan om de oude motorsteunen te doorboren, olie eruit te halen, te spoelen met ontvetter en daarna vol te proppen met Sikaflex 291i. (Bron van inspiratie: www.volvo300mania.com/uk/forum/viewtopic...?f=6&t=14560#p172218 ). Heb uiteindelijk toch besloten om de massieve steunen van 340onderdelen te kopen. Het was zomer, de 360 stond er maar, er viel niet meer mee te rijden met de oude steunen...

Eerst was het even wennen, het trilt bij stationair draaien ietsje meer, maar tijdens het rijden merk je daar maar weinig van. Een genot om weer vlot te rijden, zonder de voorpijp op het subframe te horen schuren. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-11-2020 22:12 #988564 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Louis: opvulplaatjes van 8mm dik hielpen niet meer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-11-2020 07:22 #988565 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Met de vulplaatjes die ik geprobeerd heb kreeg ik de voorpijp wel los van het subframe. Maar dan ging het echt om een paar millimeter. Zonder de vulplaatjes lag het blok met een behoorlijk gewicht op het frame.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-12-2020 22:48 #988586 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Om dit topic maar weer eens wakker te maken, bij Classicswede hebben ze sinds kort ook zachte PU motorsteunen (de oude waren mij véél te hard). Ik ga binnenkort een setje bestellen en zal verslag uitbrengen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets