Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
volvofiel;253032 schreef : De B19A van mijn 345 uit 1981 hing in massieve rubbers. Pas vanaf modeljaar 1983 zijn de steunen hydraulisch.
Steven, kun je niet eens kijken bij jouw 345? Die zou ook rubbers moeten hebben...
Nog niet specefiek naar gekeken, maar zou die wel moeten hebben ja.
Kom er momenteel een beetje lastig bij.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ton360;253035 schreef : Zoiets bijvoorbeeld.
op ebay staan deze, weet niet of het dezelfde zijn.
Van wat ik zo zie zijn dit geen hydraulische, ze hebben alleen wel dezelfde vorm.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Offline
- Nieuw lid
[FONT="]Deze auto wordt niet gebruikt voor lange ritten. [/FONT]
[FONT="]Het motorblok hangt echt een heel stuk hoger dan verwacht. [/FONT]
[FONT="]Motor beweegt veel minder. Dus de uitlaat gaat ook minder snel los zitten.[/FONT]
[FONT="]Geeft wel meer motorgeluid en trillingen maar is niet heel opvallend of hinderlijk. Gebruik je de auto niet voor de comfort, zeker een aanrader. (bak ophang PU is ook een goede vervanging van de rubberen) [/FONT]
[FONT="]Bij mijn 360 GLE heb ik de originele motorsteunen nu meerdere keren vervangen door een iets minder uitgerekt gebruikt exemplaar. [/FONT]
[FONT="]Nu zag ik dat deze PU motorsteunen ook als "soft" te leveren zijn. Ben erg benieuwd hoe die zijn dit zou namelijk ook een goede vervanging zijn voor de originele, met wellicht minder nadelige bijwerkingen ervan. [/FONT]
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik had het plan om de oude motorsteunen te doorboren, olie eruit te halen, te spoelen met ontvetter en daarna vol te proppen met Sikaflex 291i. (Bron van inspiratie: www.volvo300mania.com/uk/forum/viewtopic...?f=6&t=14560#p172218 ). Heb uiteindelijk toch besloten om de massieve steunen van 340onderdelen te kopen. Het was zomer, de 360 stond er maar, er viel niet meer mee te rijden met de oude steunen...
Eerst was het even wennen, het trilt bij stationair draaien ietsje meer, maar tijdens het rijden merk je daar maar weinig van. Een genot om weer vlot te rijden, zonder de voorpijp op het subframe te horen schuren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.