Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-05-2011 07:52 #875395 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Heavy duty kan wel eens voor de pliesiewagens zijn geweest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-05-2011 21:09 #875466 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

ljmdbw;176064 schreef : is dit inderdaad wat je bedoelt?

Klopt!
Ik zou de plaatjes net zo groot maken als het contactoppervlak dat er nu tussen de motorsteun en chassisbalk is.
Motor opkrikken, 1 kant vervangen. (Beetje spelen met de krikhoogte, niet te hoog opkrikken... Het blok verspringt ook een beetje afhankelijk van waar je krikt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-05-2011 22:54 #875490 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Dat ga ik volgende week laten doen, aan beide kanten. Had het al eerder op de planning staan, maar ik kon de auto niet missen. Nu ik twee volvo's heb gaat de 360 een week naar de garage voor onderhoud, waaronder dus het ophogen van de motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-05-2011 13:59 #875989 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

volvofiel;176310 schreef : Is eigenlijk bekend vanaf wanneer die hydraulische dempers zijn "ingevoerd"?
Ik ben er nog steeds niet achter.


Zou dit betekenen, dat alle B19's rubber motorsteunen hebben en alle B200's hydraulische? En wat is dat heavy duty dan voor iets? Volgens het onderdelenboek zouden alle B19's ook zo'n extra motorstabilisator vooraan hebben. Mijn 345 heeft zo'n ding, ben benieuwd of bijv. de GLS van Jos V. die ook heeft?



Nope, B19E in de auto van de sleutelmaat heeft ook hydraulische steunen. Is een ?84er GLE.

Kun je misschien eens een foto van jouw steunen plaatsen Joost? Ik ben wel benieuwd naar die rubbers.

Op 300 power zijn er ook al een hoop alternatieven te vinden. In bijna alle gevallen betreft dat alleen de uitlaatkant ivm het plaatsen van een turbo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-05-2011 14:06 #875990 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Ik dacht dat ik daar laatst ergens las dat ze ook motorsteunen van een landrover defender gebruikten.. zal er eens naar zoeken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-05-2011 20:16 #876001 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
gevonden; Service Bulletin P 2.21 nr 54; augustus 1983.

De 2-liter motoren uit de 300 serie zijn m.i.v. modeljaar 1984 opgehangen in hydraulisch gedempte motorrubbers (2 en 4). Hiermee is de motorschokdemper (3) vervallen.
De motorrubbers worden gemonteerd met de gefelsde rand aan de onderzijde. Zorg dat de platte kanten aan de bovenzijde in het slobgat vallen.
Zet de motorrubbers onder vast, boven losvast.
Stel de ligging van de motor af zoals in de oude situatie en zet de bovenste moeren vast (aanhaalmoment 85 Nm, 8,5 kgm).
De nieuwe motorrubbers zijn uitsluitend met de bijbehorende steunen (1 en 5) uitwisselbaar met eerdere uitvoeringen. Tevens moet dan de motorschokdemper (3) verwijderd worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-05-2011 20:28 #876004 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Modeljaar 1984, dus dat is met de invoering van de sedan. Alle 2.0-sedans hebben dus hydraulische dempers, alle B200's ook en de laatste B19A's ook.

Helder, dank voor de toevoeging Wouter!

@ Ruben; da's vrij lastig want je ziet geen rubber :)
Het enige wat je ziet, is een metalen cilinder op een steun. Maar ik zal asap proberen toch een foto te maken, ook van die motorstabilisator.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-05-2011 20:36 #876006 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

volvofiel;177006 schreef : Modeljaar 1984, dus dat is met de invoering van de sedan. Alle 2.0-sedans hebben dus hydraulische dempers, alle B200's ook en de laatste B19A's ook.

Helder, dank voor de toevoeging Wouter!

@ Ruben; da's vrij lastig want je ziet geen rubber :)
Het enige wat je ziet, is een metalen cilinder op een steun. Maar ik zal asap proberen toch een foto te maken, ook van die motorstabilisator.


Ja dat zou zeker voor mij ook nuttig zijn yeehaa!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-05-2011 21:03 #876009 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
nog makkelijker: alle 360's met Renix ontsteking hebben hydraulische motorsteunen:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-06-2011 16:46 #876055 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Ben wel benieuwd naar die motorstabilisator. Misschien leuk voor anderen om zoiets er ook nog op te zetten. Toch fijn als het blok zo min mogelijk kantelt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets