Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-01-2019 07:17 #980529 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Motorsteun Volvo 2 stuks link.marktplaats.nl/m1357936067 is dit van een 360? En hoe kan je de staat zo testen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-01-2019 07:39 #980530 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Het zijn gebruikte, die vermoedelijk bij het sloopbedrijf gedemonteerd zijn. Ik zou er geen vertrouwen in hebben, de kans is groot dat deze ook uitgezakt zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2019 16:58 #980533 door Steven340
Hierbij trouwens nog wat foto's van zo'n steun waarbij ik op de draaibank de rand weggedraaid heb om hem netjes open te kunnen maken.

Zo ziet het er dus van binnen uit.

Er zit een groot rubber blok in wat dus als ik het goed begrijp eigenlijk de hoofdoorzaak is van het uitzakken. Deze zakt uit, verder zit er een slakkenhuis in met daar in het midden gaatjes met een soort rubber.
Zal wel als klepjes functioneren. Maar het lijkt mij dat alles door het slakkenhuis gaat?
En daar bovenop een soort balg die dus constand de vloeistof de ene kant op drukt en de andere kant op.










Het rubber zou ook van massief gemaakt kunnen worden?
Aangezien de demping puur op het hydraulische gedeelte plaatsvind.
Maar dat zal ik even proefondervindelijk moeten uit proberen.

Voor het slakkenhuis zal ik ook een alternatief moeten verzinnen, want dat is bijna niet na te maken.

En van die balg zou ik ook een zuiger kunnen maken als alternatief.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2019 21:03 #980535 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Bespreek het eerst met bbb en hou er rekening mee dat een serie maken alleen zin heeft
Als je genoeg bestellingen vooraf met aanbetaling kunt verzamelen

Ik twijfel niet aan je capaciteiten maar wil je behoeden voor financiële miskleunen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-01-2019 21:20 #980536 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Dat rubber is je veer. De hydraulische vloeistof die door de gaatjes geperst wordt en
via dat slakkenhuis weer terugstroomt, zorgt voor de demping. De beide uiteinden
gedragen zich dus als een massa-veer-demper systeem. Eigenlijk precies zoals de
voorwielophanging met een schroefveer en schokdemper of de achterwielophanging
met een bladveer en een schokdemper, maar dan geniaal verpakt binnen
de beschikbare ruimte tussen carrosserie (vaste wereld) en de motor (massa).
Het rubber vervangen door een massieve kern o.i.d. komt erop neer dat
je de bladveren door I-profielen vervangt en de schroefveren door stalen
hulsen. Drie keer raden welke demping je dan hebt.
Kortom: echt wel over nagedacht en niet 1,2,3 na te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-01-2019 07:03 #980540 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Interessant om zo'n ding een keer van binnen te zien.
Produceert zo'n 2-liter dan zoveel trillingen dat dat met volrubber dempers zoals bij de 1.4 en 1.7 niet op te vangen is? En hoe is dat bij andere auto's met deze motoren gedaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2019 15:41 #980543 door Steven340
Dat laatste is nog wel terug te vinden in dit topic.

Tijdje geleden dat ik het helemaal had doorgelezen maar is al veel over gesproken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-01-2019 11:58 #980546 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Een motorsteun zelf maken is geen optie. Te complex en voordat je het goed hebt moet je erg veel testen, meten etc. Zit je vervolgens nog met de productie, kleine oplage, weinig gebruikers, etc.
Ik zou kijken voor een “staand” alternatief van een bestaande motor wat regulier verkrijgbaar is. Maak een verloopsteun van staal en je bent in de toekomst van het probleem verlost. Steuntje maken is wel te doen, juiste steun selecteren wat lastiger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2019 13:30 #980547 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
De B19A van mijn 345 uit 1981 hing in massieve rubbers. Pas vanaf modeljaar 1983 zijn de steunen hydraulisch.
Steven, kun je niet eens kijken bij jouw 345? Die zou ook rubbers moeten hebben...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
26-01-2019 14:01 #980549 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

Ton360;253031 schreef : ........ Maak een verloopsteun van staal en je bent in de toekomst van het probleem verlost. Steuntje maken is wel te doen, juiste steun selecteren wat lastiger.


Heb ik al geopperd in post #85:

2 Fast 4 U;248715 schreef : Het was een heel ander verhaal als het anders om was, dan moet het toch mogelijk zijn om die drie cm met een beugel of iets dergelijks te kunnen overbruggen?


Maar schijnbaar wil men het wiel nog eens uitvinden.................

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets