Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-10-2009 22:08 #629591 door V300 register
De hydraulische motorsteunen van de 2-liter zijn "op".
De motor "hangt" aan de steunen.
Na een jaar of 20 is de demping weg en ligt de motor
met de voorpijp op het subframe, hetgeen metaalgeluiden
geeft bij starten en het nemen van linkse bochten.
Volvo levert deze hydraulische motorsteunen niet meer.
Heeft iemand een alternatief?
Bijvoorbeeld van een ander merk of een merkloze vervanger?
Je kunt natuurlijk ook proberen er aan beide zijden een
5mm dikke opvulplaat onder te leggen, maar dat neemt niet
weg dat de demping van de steunen tot bijna nul gereduceerd is.
Heeft iemand ervaring met het maken van motorsteunen die
het mogelijk maken de motor "staand" te bevestigen?
Dan zou misschien een conventionele motorsteun van een 740
een oplossing kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-10-2009 08:28 #802168 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Ik heb motorsteunen gezien die helemaal volgekit waren, wat naar vermeld, goed werkte.

Voor mijn rallybak ga ik vaste steunen maken. Voor mijn GLS daily heb ik nog een setje reserve liggen, maar verder zijn ze ver uitgestorven inderdaad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2009 08:30 #802169 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Dat betekend shoppen op sloperijen en internet om iets vergelijkbaars te zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2009 10:41 #802173 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Dat is inderdaad een probleem, ik heb al een half jaar geleden te vergeefs gezocht naar deze steunen. Ik heb er toevallig nog 1 gevonden, maar jammer genoeg houdt het daar dan ook mee op. Ben ook al een tijdje aan het rond kijken naar een alternatief, tot op heden heb ik ook niks kunnen vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-10-2009 12:33 #802179 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Op sloperijen shoppen heeft geen zin; de "jongste" exemplaren zijn immers
ook 20 jaar oud. Volgens mij is de leeftijd de bottle neck en niet het aantal
kilometers van de motor. Vaak kun je bij Saab terecht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2009 12:59 #802180 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

Fran?ois;122981 schreef : Op sloperijen shoppen heeft geen zin; de "jongste" exemplaren zijn immers
ook 20 jaar oud. Vaak kun je bij Saab terecht.


Op sloperijen iets vergelijkbaars zoeken betekend dat je in andere auto's, modellen, types, merken etc. gaat kijken. Het liefst juist de jongste daarvan om te ontdekken of daar iets acceptabels in zit. In essentie gaat het immers over dat grote ronde geval wat moet dempen. De rest kan er om heen gebouwd worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-10-2009 13:12 #802181 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
In feite kan er zonder problemen een alternatief ontwikkeld worden.. Ja, iets voor mij, nee, ik heb nog geen tijd... Maar "we" moeten wel rekening houden met hoge kosten voor een kleine productie en dan de ontwikkelingskosten nog...

Het wordt steeds meer gezegd, ook op V3M, bepaalde onderdelen zijn op den duur niet meer te krijgen. Voor een Mercedes kan je alles kopen, voor een v300 niet.

Het kan de ondergang van de v300 worden, slechts een zeer beperkt aantal rijders kan zelf onderdelen maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2009 13:24 #802182 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Ik zou niet een alternatief helemaal ontwikkelen. Kijken of er iets van een andere auto aangepast kan worden. Volgens mij zijn er twee zaken waar rekening mee gehouden moet worden: draag-/dempingsvermogen ongeveer gelijk en solide bevestiging tussen motor en carrosseriebalk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-10-2009 13:56 #802184 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Ok, als er een goed vergelijkbaar alternatief is, is dat beter natuurlijk. Ik verwacht het echter niet zomaar. Maar zelfs voor het aanpassen van een motorsteun heb je ontwikkelingskosten voor het aanpaswerk.

Afstand (hoogte motor in het motorruim) is overigens ook erg belangrijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2009 13:59 #802186 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Er zijn toch al mensen die in verband met een turbo de motorsteun aan de uitlaatzijde hebben aangepast? Daar zit ook een staand motorsteunrubber op.
Dan rest alleen de inlaatzijde nog maar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets