Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

Lees meer
23-04-2018 17:27 #975097 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
[ATTACH]4948[/ATTACH]

Ik heb bij mijn GLE de steun toch maar vervangen door een goede originele. Blok hangt inmiddels weer netjes recht.
Zelf zo'n vergelijkbare steun ontwikkelen lijkt mij veel te lastig.
Er moet toch wel zoiets te vinden zijn wat past (dezelfde werking heeft en de belasting aankan)
Pas maken met wat plaatjes is de moeilijkheid niet.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-04-2018 19:08 #975115 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

Erik;249914 schreef : Bij enkele auto's zitten ook motorsteunen aan de bovenkant, meestal tussen schutbord en motor en meestal aan kopplingshuiszijde. Ik moet ook vaak een motorsteun loshalen als ik de distributieriem wil vervangen. Deze motorsteun zit dan meestal bevestigd aan de bovenzijde van de wielkuip voor de veerpoot.


Veel motoren zijn aan de bovenkant bevestigd met motorsteunen voor het overbrengen van de aandrijfkrachten. Daarbij zit voor de verticale ondersteuning van het motorblok dan meestal ook gewoon een steun aan de onderkant. Bij de 360 is het zo dat de complete motor + torquetube + versnellingsbak aan 4 ophangpunten bevestigd is. Dat stelt weer net andere eisen aan de ophanging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2018 01:46 #975120 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Mee eens, het zal wellicht experimenteren worden. Ik ga er wel op letten of ik een zware motor met een dergelijke constructie in een auto/bus tegen kom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2018 10:16 #975174 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Dai van classicswede heeft al een aantal jaren direct replacement PU steunen in z'n assortiment, kosten geen drol.. www.classicswede.co.uk/360_PU_engine_mou...733344_15676659.aspx

voor het mooie is het natuurlijk beter om de hangende constructie te verbouwen naar een staande constructie, opzich een eitje maar het vraagt wel om nieuwe steunen aan de chassisbalken en motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2018 14:02 #980021 door Sander de Bruin
Beantwoord door Sander de Bruin in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Heeft er iemand ervaring met die nieuwe motorsteunen van ClassicSwede? Wat ik mij afvraag is of die wel stevig genoeg zijn omdat er ook geen stalen omhulsel omheen zit. Als het toch zou scheuren ligt het motorblok ineens op je dwarstraverse. Nu rij ik niet zoveel km's met mijn GLT dus risico is relatief klein. Maar heb het liefst een oplossing die er zo origineel mogelijk uit ziet.

Heeft er trouwens iemand detail foto's van een nieuwe motorsteun? Ik ben benieuwd hoeveel het rubber uit het stalen huis komt. Ik heb namelijk een paar andere gevonden maar daar steekt het rubber vrij ver uit dus ik verwacht dat die ook niet goed zijn.

Gr. Sander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2018 14:53 #980056 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Ik heb ze even opgezocht Sander, maar het spreekt mij op zich wel aan. Neem aan dat ze bij ClassicSwede de producten testen voor dat ze in (massa)productie gaan toch? Lijkt me geen slecht alternatief, en voor die prijs kun je het altijd proberen toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2018 09:21 #980107 door Sander de Bruin
Beantwoord door Sander de Bruin in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
In hoeverre dit soort kleine serie producten echt goed getest worden is natuurlijk maar de vraag. Ze zullen er nooit zoveel test kilometers mee maken dan de fabriek gedaan heeft bij de ontwikkeling.
Ik las ergens op een engels forum dat er wel een soort van beveiliging in zou zitten als het zou scheuren dus ik heb ze maar besteld. We hebben niet echt een goed alternatief.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2018 16:05 #980112 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Ik heb ze ook nog steeds liggen maar niet gemonteerd.
Heb gehoord dat er ineens veel meer trillingen van de motor afkomen.
Dit wil ik het liefst zo veel mogelijk voorkomen. Vandaar dat ik steeds de mijne heb vervangen door goed gebruikte. Maar ben erg benieuwd naar je ervaring / verschil al ze gemonteerd zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2018 09:57 #980115 door Sander de Bruin
Beantwoord door Sander de Bruin in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Op meer trillingen zit ik niet te wachten, dus ik ben benieuwd. Ik had vervangende exemplaren gevonden maar die zakken ook alweer uit. In eerste instantie was het na montage weg, toen kwam een vaag schuren in bepaalde situaties en nu begint het ook bij stationair toerental te schuren. Dus ik moet iets anders proberen.

Inmiddels heb ik contact gehad met een bedrijf in engeland die wel geïnteresseerd zijn om zoiets te maken, maar die willen originele maten weten en die heb ik niet. Daarnaast heb ik ook een adres gehad van een bedrijf in nederland, maar die heb ik nog niet benaderd.

Als het goed is krijg ik ze deze week binnen dus heb ik in ieder geval iets om te proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-12-2018 13:55 #980119 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

sander360;252564 schreef : Op meer trillingen zit ik niet te wachten, dus ik ben benieuwd. Ik had vervangende exemplaren gevonden maar die zakken ook alweer uit. In eerste instantie was het na montage weg, toen kwam een vaag schuren in bepaalde situaties en nu begint het ook bij stationair toerental te schuren. Dus ik moet iets anders proberen.

Inmiddels heb ik contact gehad met een bedrijf in engeland die wel geïnteresseerd zijn om zoiets te maken, maar die willen originele maten weten en die heb ik niet. Daarnaast heb ik ook een adres gehad van een bedrijf in nederland, maar die heb ik nog niet benaderd.

Als het goed is krijg ik ze deze week binnen dus heb ik in ieder geval iets om te proberen.



Wellicht een idee om de oude exemplaren te bewaren en alle afmetingen zo goed als mogelijk in kaart brengen? Nieuwe werktekeningen maken moet te doen zijn geloof ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets