Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

Lees meer
01-06-2011 16:54 #876056 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
volgens mij kun je die niet zomaar "even" bevestigen op een latere 360... voor zover ik me kan herinneren zit ie op meerdere plekken op het blok geschroefd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-06-2011 17:12 #876058 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
dankzij de torquetube constructie kantelen de redblocks in v300 zowieso bijna niet. alleen de massatraagheid van de krukas zorgt voor enige reactie bij gasgeven/gas los.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2011 17:16 #876059 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
het is een trillingsdemper he, helpt niet/nauwelijks tegen kantelen van het blok. hij zit ook onder op het blok geschroefd aan de voorkant onder een hoek en dusdanig dicht bij het hart van de krukas dat het koppel van de motor amper tot niet tegengehouden wordt door de demper. wil je extreem bewegen van n blok tegenhouden kun je mijns inziens beter een demper wat hoger monteren thv de cylinderkop/kleppendeksel bijv; wat verder van de krukas af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-06-2011 08:48 #876552 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

AvdAkker;177062 schreef : wil je extreem bewegen van n blok tegenhouden kun je mijns inziens beter een demper wat hoger monteren thv de cylinderkop/kleppendeksel bijv; wat verder van de krukas af.


Zo iets als dit:

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2017 10:42 #972759 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Om maar even een oud tropic aan te houden.
Bij mijn GLE hangt me blok een beetje steef doordat een motorsteun iets is gezakt. Nog niet heel zorgelijk, maar ben toch eens opzoek gegaan.
Daarbij kwam ik het volgende tegen: www.classicswede.co.uk/Engine_Mounts/cat1733345_2775759.aspx Motorsteunen van PU, lijkt mij goed alternatief. Iemand toevallig ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-10-2017 19:28 #972761 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Ik heb anders ook nog wel originele niet uitgezakte steunen voor je albert!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2017 12:42 #972899 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Heb je een berichtje gestuurd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2018 16:08 #973961 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Mag ik zo vrij zijn dit topic weer even aan te wakkeren? :D

Volgens mij zijn er nog niet geslaagde alternatieven gevonden voor de hydraulische steunen of wel?
Ik heb er namelijk ook wel belang bij. Sinds een tijdje trilt de motor ergens op als ik op de snelweg over een hobbel rijd o.i.d.

Ook hoor ik rechtsvoor iets van geklapper als ik over een oneffen weg rijd. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2018 19:55 #973962 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Waarschijnlijk de voorpijp die op het subframe tikt. Als tijdelijk lapmiddel kun je
vulplaatjes onder de motorsteunen leggen. In veel gevallen zul je dan van de gaten
in verticale richting slobgaten moeten maken en een onderlegring gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2018 20:23 #973963 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

François;248709 schreef : Waarschijnlijk de voorpijp die op het subframe tikt. Als tijdelijk lapmiddel kun je
vulplaatjes onder de motorsteunen leggen. In veel gevallen zul je dan van de gaten
in verticale richting slobgaten moeten maken en een onderlegring gebruiken.


Hmm, ik ben niet zo van de tijdelijke oplossingen.. Als ik dan toch aan het martelen ben liever direct goed dan... :no_comment:

Maar nog niemand een goede permanente oplossing?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets