Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-02-2011 23:51 #861916 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Het gaat mij inderdaad om de hydraulische. Tenzij een rubberen een waardig alternatief is, maar dat lijkt me gek. @Jos, als je antwoord hebt, post je dat hier?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-02-2011 00:01 #861918 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Hydraulische steunen dempen misschien wat beter en zijn wat comfortabeler maar ik kan me niet voorstellen dat het zo'n groot verschil maakt. Ligt er wel aan hoe stug het PU is natuurlijk.

Ik moet ff kijken of ik hem ga benaderen, ik wil wel weten wat een complete set PU bussen kost voor de volledige auto. Hij biedt ook bladveerbussen en taatslagers enzo aan, kan wel eens leuk zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-03-2011 22:55 #867551 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Ik heb ergens gelezen dat je ook extra ringetjes aan de bovenkant van de motorsteun kunt toevoegen waardoor hij hoger komt te liggen. Welke diameter moeten die ringetjes minimaal hebben en hoeveel moeten er ongeveer tussen. Weet iemand daar antwoord op?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-03-2011 22:58 #867552 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Motorsteunen hebbben gewoon draadeinden aan beide kanten van M10 geloof ik. Je pakt gewoon het aantal ringetjes waarvan de hoogte correspondeert met wat je hem hoger wilt hebben.
Maar daar los je niets mee op, de steunen gaan er niet beter van dempen. Je wilt juist trillingen weghalen met de motorsteunen en dat doen ze dan niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-03-2011 00:07 #867559 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Nee snap ik, maar nu ligt de uitlaat op het subframe waardoor die daar rammelt en de uitlaat lek gaat en dat wil je ook niet. En zolang er geen nieuwe motorsteunen te koop zijn is er weinig anders aan te doen. Anders houd ik me graag aanbevolen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-03-2011 12:58 #867570 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Je kunt de steun iets hoger zetten en er een stripje van de gewenste dikte
onder leggen. In het verticale vlak zitten slobgaten; die kunnen die verhoging
in beperkte mate opvangen. Ik heb dit elders al een laten zien. Ik dacht in
het topic over mijn GLT met stuurbekrachtiging en airco.

Hier dus:

forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5189&page=2

2 plaatjes kan ik je aanbieden tegen een schappelijke prijs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2011 18:42 #875035 door L.J. Wenniger
Beantwoord door L.J. Wenniger in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Help! M'n trouwe 360 (1985, metallic beige - mooier wordt het niet) is door z'n motorsteunen heengezakt.

Na een rondje bellen en zoeken en deze berichten lezen lijkt de conclusie: ze zijn op, pleite, nergens te krijgen.

De garage die het probleem heeft gevonden heeft me gewaarschuwd dat met een motor die op de vooras ligt rondrijden geen goed plan is.

Toch zou ik graag de 360 nog een tijd willen laten rondrijden, verder is het namelijk allemaal prima. Rijdt goed, minder dan 200K op de teller, etc.

Weet iemand een oplossing? Ik ben zelf geen supertechneut, heb geen brug etc tot mijn beschikking dus zoek eigenlijk naar vervangende rubbers die de garage er dan in kan zetten.

Heeft iemand een idee of ergens nog rubbers te krijgen zijn of dat andere rubbers erin passen? Ik zag de oplossing van ze zelf volkitten met polyurethaan, maar ben bang dat ik de rubbers er niet zelf onder vandaan krijg.


PS het probleem is ontstaan bij het stijl omhoog een wegenwachtauto oprijden, een afrader dus (had 3 lekke banden tegelijk gekregen dankzij een marktplaatskerel die me rommel had aangesmeerd)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2011 21:03 #875066 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Als noodoplossing kun je vulplaatjes tussen de chassisbalk en de motorsteunbeugels plaatsen. Mijn motorsteunen zijn ook op en totdat er een passend alternatief is werkt dat bij mij prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2011 10:14 #875090 door L.J. Wenniger
Beantwoord door L.J. Wenniger in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Dat klinkt als een oplossing die ik er zelf nog wel ingeknutseld krijg! Dank je!

Hoe dik moeten die plaatjes ongeveer zijn? Krik je dan gewoon het hele motorblok een beetje op nadat je de beugels wat losgeschroefd hebt, om dan vervolgens de plaatjes eronder te schuiven, of zou je echt ringetjes gebruiken? Ik zag ergens anders op het forum foto's van iets vergelijkbaars ( forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5189&page=2 ), is dit inderdaad wat je bedoelt?

Bodejodel;176039 schreef : Als noodoplossing kun je vulplaatjes tussen de chassisbalk en de motorsteunbeugels plaatsen. Mijn motorsteunen zijn ook op en totdat er een passend alternatief is werkt dat bij mij prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2011 10:42 #875093 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Ben wel benieuwd wie die marktplaatskerel is.

Probeer eens mensen die adverteren op de advertentiesite van de club. Sommigen zullen alleen de motorsteunen willen leveren aan clubleden die niet nog een paar jaartjes, maar eerder als doel hebben nog heel lang met de Volvo 360 te rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets