Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Graag via de PM hier verder over, we willen liever geen "zwartmakerij" op het forumErik;176067 schreef : Ben wel benieuwd wie die marktplaatskerel is.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Geen idee erik
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Mijn prehistorische 360 heeft ook nog rubber motorsteunen en ik heb nog nergens last van, kun je nagaan dat dat rubber al meer dan 30 jaar oud is onderhand
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Met name als er olie op komt is het snel gebeurd.
Dit is ook de reden dat de motorsteunen die aan de voorkant recht onder de oude B14 types staan zo vaak defect zijn; olie inwerking via de voorste krukas keerring.
Het zou te doen moeten zijn om een reproductie universele motorsteun te maken voor alle 2-liter uitvoeringen. Hoe het dan moet met de motorschokdemper (die is vervallen vanaf dat er hydraulische rubbers kwamen) weet ik niet....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik ben er nog steeds niet achter.
Edit: met de onderdelenboeken uit het ledenmenu ben ik iets wijzer geworden (1980-1984 en 1985-1991)
Boek 1980-1984 geeft aan (p. 21, nr. 55 in tekening) Volvo nummer 3286524-8, met de naam "Hydraulic rubber cushion". Hydraulic?? Dat was toen toch nog niet? Tekening geeft echter ook aan dat IN dat ding nog een ander zit, namelijk nr. 42 in de tekening (ergens kort voor p. 21), Volvo nr. 3296249-0, met de naam "rubber cushion". Dit alles is voor de B19-motoren.
Onderdelenboek 1985-1991 (dus voor de B200-motoren!) geeft aan (p. 81, nummer 12 in de tekening) Volvo nummer 3286524-8, dus dezelfde als 1980-1984, maar met de naam "Rubber cushion". Geen hydraulische meer? Er is wel nog een tweede nummer, namelijk 3212989-2, ook met de naam "Rubber cushion" maar in hoofdletters erachter 'Heavy Duty'. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Bij deze nummers geldt echter w?l, dat er niets anders meer in het "Rubber cushion" zit, wat bij de B19 wel het geval is.
Zou dit betekenen, dat alle B19's rubber motorsteunen hebben en alle B200's hydraulische? En wat is dat heavy duty dan voor iets? Volgens het onderdelenboek zouden alle B19's ook zo'n extra motorstabilisator vooraan hebben. Mijn 345 heeft zo'n ding, ben benieuwd of bijv. de GLS van Jos V. die ook heeft?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
1982 of 1983, dat weet ik niet meer.
de servicebulletins zullen in de loop der tijd digitaal beschikbaar gemaakt gaan worden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.