Nieuws van de vereninging

achtste landelijke nachtrit

110319_nachtrit_119 en 20 maart Start in Barneveld aan de Valkseweg 44-2 (VOLVO CLASSICS)

Voor leden gratis, tevens voor hun inzittenden.

U ontvangt: Bij aankomst een schildje, koffie met koek en halverwege soep met een broodje. Na afloop een glaasje fris.

Een uitdagende tocht van 250 kilometers, over zowel verharde als onverharde wegen. Meerdere notatiesystemen, afstands- en tijdmetingen, veel soms lastige vragen en geniepige letterbordjes langs de weg. Minstens twee personen per auto is noodzakelijk.

Start 19 maart tussen 20.00 uur en 22.00 uur
Eindtijd 20 maart 05.00 uur.

Een gezellige ontspannen sfeer, maar wel met bloedserieuze deelnemers. Klassement wordt in een volgend Volvo Classic Magazine vermeld. Eerste drie prijswinnaars ontvangen een beker.

Inschrijving en informatie:

Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Post: Meerkoet 3, 1261 RP, Blaricum.

Telefonisch (’s avonds tot 22.00 uur) 0355255838.

gefeliciteerd P1800!

Fijne verjaardag Volvo P1800!

Bedankt voor je schitterende aanwezigheid en vermogen om grote groepen mensen aan te spreken. Jij profiteert niet van je merknaam, jij maakt naam. Laten zien dat het ook anders kan. Bewijzen dat de combinatie kwaliteit-performance heel erg oud kan worden en heel erg sterk kan zijn. Nog steeds trek je jaloerse blikken en hoef jij je met je sexy vormen niet te schamen tussen veel modernere exoten. Gefeliciteerd met je 50e verjaardag Volvo (P)1800!

Batmobile wordt geveild

Naar schatting verzamelen 10 miljoen Amerikanen auto’s. Niet om mee te rijden maar gewoon om ze te verzamelen. En dat is maar goed ook. Want deze Batmobile uit de Batman film Batman Forever is eigenlijk niet bedoeld om mee te rijden. In de film was dat ook niet nodig, want deze Batmobile wordt in de film al snel opgeblazen. Hoe komt het dat deze Batmobile dan nu toch te koop is? Dit exemplaar was niet gebouwd voor de film zelf, maar om de film te promoten. De auto hoefde dan ook niet echt te kunnen rijden. Hij kan het wel, maar daar houdt het ook meteen op. Veel is er dan ook niet de vermelden over de technische details. Ja, de Batmobile heeft een ZZ3 Chevrolet racemotor, maar ook die is er meer voor de statistieken. Ondanks alles is deze Batmobile toch een echt verzamelaarsobject en is de kans groot dat hij ergens naast een rijtje oldtimers zijn dagen gaat slijten. De nieuwe eigenaar moet wel de knip flink trekken. Naar verwachting brengt de Batmobile tussen $200,000 and $275,000. Dat lijkt veel, maar vier jaar geleden wisselde de auto voor $ 297.000 van eigenaar. De verwachting was toen dat de Batmobile $ 600.000 tot $ 800.000 zou opbrengen. Dat was nog een fractie van wat het had gekost om de Batmobile te bouwen: $ 2.800.000. We houden het toch maar bij ‘gewone’ oldtimers, dat lijkt ons een betere investering. Mocht u toch nog geïntesseerd zijn; Begin maart wordt de Batmobile in Fort Launderdale geveild.

nacht van het Oosten

Met ongeveer 200 kilometer toeren over de mooiste donkere weggetjes van Oost Nederland en een stukje Duitsland blijft het beproefde recept van de Nacht van het Oosten ongewijzigd. Na de positieve reacties van vorig jaar is de uitvalsbasis is opnieuw “King’s Wok” in Beckum waar de start- en finish wordt gehouden. Onderweg zijn de deelnemers te gast bij S+S Tuning in Haaksbergen.

De rit wordt georganiseerd door de Club Triumph Holland, maar eigenaren van alle merken oldtimers zijn welkom. Om de deelnemers de gelegenheid te geven om weer eens bij te kletsen wordt de rit voorafgegaan door een gezamenlijke maaltijd bij het vertrekpunt om ca. 16:30u, op 5 maart.

Meer informatie is te vinden op: www.triumph.nl/cth/node/33

Gordelplicht en kinderen in oldtimers

Een onderwerp dat telkens weer opduikt, hoe zit het nu eigenlijk precies met de gordelplicht en oldtimers? En hoe zit het nu met het meenemen van kinderen in een oldtimer?

Om te kunnen bepalen of het verplicht is om een gordel te dragen hangt van de leeftijd van oldtimer af. In oldtimerauto’s die voor het eerst zijn toegelaten op de openbare weg voor 1 januari 1971 hoeven geen gordels aanwezig te zijn en er geldt dan ook geen gordelplicht. Let echter goed op, er is een uitzondering hierop. Bijvoorbeeld Volvo leverde al voor 1971 auto’s af fabriek met gordels. Wanneer in een oldtimer ouder 1971 gordels aanwezig zijn, dan moeten deze ook worden gebruikt. De politie mag u dan ook gewoon beboeten als er wel gordels aanwezig zijn, maar niet worden gebruikt.

Tot 1975 mag een auto zijn uitgerust met enkel tweepuntsgordels, vanaf dat jaar zijn driepuntsgordels op de voorste zitplaatsen verplicht.

En op de achterbank? Bij auto’s die voor eerst zijn toegelaten na die na 31 december 1989, maar vóór 1 oktober 2000 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van gordels voor alle naar voren gerichte zitplaatsen. Dus als er op de achterbank maar twee gordels aanwezig zijn, er dus ook maar twee zitplaatsen zijn. Ook al passen er wel drie personen op de achterbank. Er mogen dus nooit meer personen worden vervoerd dan er gordels aanwezig zijn. Zijn er in een auto van vóór 1989 wel gordels op de achterbank aanwezig dan geldt ook hier, verplicht gebruiken.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD