extra ventilator plaatsen voor betere koeling

Lees meer
21-04-2018 09:37 #176551 door Aad Grootscholte
extra ventilator plaatsen voor betere koeling is gemaakt door Aad Grootscholte
Is er iemand die een schema kan maken voor mijn extra ventilator om de werktemp.van de Amazon beter te regelen. In de file of bij stoplichten en 25gr. buiten wil die makkelijk oplopen in het rood. Dus nu een 12v ventilator aangeschaft die ik voor de radiateur wil zetten en evt. handgeschakeld aan te zetten als die in het rood dreigt te lopen.
Heb overwogen om er ook nog een extra tempschakeling tussen te zetten zodat de ventilator aut. aan en afslaat tussen bepaalde temperaturen maar dat maakt de zaak alleen nog complexer. Wie kan mij helpen met zo'n aansluit schema en wat er allemaal voor nodig is?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2018 10:28 #176555 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic extra ventilator plaatsen voor betere koeling
is je radiateur nog wel in orde?

Ik had een andere gekocht om te wisselen en heb daar toen heet water en wat oplosmiddel in gedaan.
Het viel het me op dat er een zone was die heet werd in het midden: van gat naar gat, zeg maar.
Maar ook dat de zijkanten bijna niet warmer werden.

Dus een teken dat het verstopt zit.. en een reden om nog meer te spoelen of misschien te vervangen.

Misschien een goede tip om dat eerst te checken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
21-04-2018 12:05 #176559 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic extra ventilator plaatsen voor betere koeling
mijn antwoord is vaak: als je de temperatuurmeter afplakt is het probleem over en verder heb ik nog nooit een B18/B20 met kokende motor gezien.........maar ook ik heb een extra ventilator voor de gemoedsrust, kijk op google op "kenlowe diagram" en je komt alle mogelijke schema's tegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2018 12:43 #176561 door Aad Grootscholte
Beantwoord door Aad Grootscholte in topic extra ventilator plaatsen voor betere koeling
Bedankt voor je reactie Pieter, ik zal daar ff op kijken. Maar wat betreft gemoedsrust, ja maar je wilt niet meemaken dat de temp. werkelijk doorschiet naar 125 of 130 met alle mogelijke gevolgen van dien. En ik heb overigens wel eens een kokende motor gehad in mijn kattenrug!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.